هزینه نقشه یو تی ام

هزینه نقشه یو تی ام

 

 

یو تی ام مخفف عبارت universal transverse Mercator  است. که یک سیستم تصویر می باشد. که در آن هر نقطه بر روی کره زمین دارای مختصات منحصر به فرد است. مختصات یو تی ام بر طبق سیستم مختصات جهانی معلوم می شود.

تهیه نقشه یو تی ام امروزه برای انجام امور ملکی در ادارات و سازمان های مختلف کاربرد دارد. یکی از کاربرد های نقشه یو تی ام برای اراضی کشاورزی می باشد. نقشه یو تی ام زمین کشاورزی از جانب اداره منابع طبیعی و اداره ثبت اسناد در خواست می شود.

در واقع برای اخذ سند تک برگی اداره ثبت اسناد لازم است مدارکی را تهیه نمود. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. تا با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک تعیین شود.

هزینه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی طبق تعرفه تعیین می شود و به مساحت زمین کشاورزی بستگی دارد. برای تهیه این نقشه وبرآورد هزینه تهیه نقشه یو تی ام مراجعه به فردی متخصص ضروری می باشد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید.

روش تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام دقت بالایی دارد. با تهیه این نقشه اطلاعات دقیق فنی ملک تعیین می شود. برای تهیه این نقشه با دقت بالا لازم است از روش های تخصصی استفاده شود. روش های تهیه نقشه یو تی ام شامل موارد زیر است:

  • استفاده از دوربین توتال: در این روش برداشت زمینی با دوربین توتال استیشن انجام می شود. در نتیجه نقشه تهیه شده بر روی نقشه یک دو هزارم جانمایی می شود.
  • استفاده از جی پی اس: در این روش از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و برداشت زمینی با دقت بالا از کنج ها و شکستگی ها انجام می شود. در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام با نرم افزار انجام می شود. در نتیجه حدود، مساحت و موقعیت دقیق ملک تعیین می شود.
  • استفاده ترکیبی از دو روش: استفاده ترکیبی از روش ها سبب می شود تا در نتیجه دقت نقشه یو تی ام افزایش یابد. و منجربه تهیه نقشه باکیفیت تری خواهد شد.

تعیین هزینه نقشه یو تی ام ملک با مهر و امضای کارشناس با سابقه ی دادگستری در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

ارتباط باما

09129277534

02166398316

اخذ سند تک برگی

امروزه نقشه یو تی ام از جانب ادارات از جمله اداره ثبت اسناد در خواست می شود. در واقع اگر که قصد اخذ سند تک برگی را برای ملک خود داشته باشید لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود.

سند تک برگی امروزی می باشد. این سند دقت بالایی دارد. در گذشته برای املاک سند قدیمی صادر می شد. این سند معایب بسیاری دارد و باعث بروز مشکلاتی می شود. در نتیجه لازم است اقداماتی به جهت تبدیل سند انجام شود.

از آنجایی که اسناد قدیمی حاوی اطلاعات دقیق مکانی نمی باشد. در نتیجه برای تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی لازم است نقشه یو تی ام با دقت بالا تهیه شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام حتما میبایست به یک فرد متخصص و دارای صلاحیت مراجعه نمود. تا در نتیجه نقشه یو تی ام تهیه شده با دقت بالایی تهیه شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصص است که می تواند این نقشه را با کیفیت بالا تهیه کند. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی ها برداشت می شود. و در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام با نرم افزار اتوکد با دقت بالا انجام می گیرد. این نقشه مهر و امضا شده معتبر می شود و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود تا سند تک برگی برای ملک صادر شود.

نقشه یو تی ام اداره منابع طبیعی

در صورتی که اراضی ملی اعلام شود لازم است سابقه احیا مورد بررسی قرار بگیرد. اراضی ملی متعلق به دولت است و با ارائه مدارکی می توان اختلافات به وجود آمده را حل نمود. لازم است سابقه احیا در اراضی با تفسیر عکس هوایی بررسی شود و نقشه یوتی ام نیز تهیه شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام جهت ارائه به منابع طبیعی مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضرورت دارد. به جهت تهیه این نقشه با دقت بالا ابتدا برداشت زمینی انجام می شود. و ترسیم این نقشه با دقت بالا انجام می شود.

نقشه یو تی ام اداره منابع طبیعی با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود و قابل ارائه به این اداره خواهد بود.

اخذ سند تک برگی اراضی زراعی

سند تک برگی سندی امروزی می باشد که برای املاک صادر می شود. این سند حاوی اطلاعات دقیق مکانی ملک می باشد. از آنجایی که اراضی زراعی مساحت بالایی دارد. برای حفظ حدود اراضی لازم است سند تک برگی برای اراضی تهیه شود. و تثبیت پلاک ثبتی ملک بر روی زمین انجام شود. در نتیجه لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود و سند تک برگی برای اراضی اخذ نمود.

برای اخذ سند تک برگی اراضی لازم است نقشه یو تی ام ارائه شود. البته اراضی زراعی مرز های معلومی ندارد. در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. برای انجام این عملیات و تهیه نقشه یو تی ام را می توان به کارشناس رسمی دادگستری سپرد.

برای انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ملک و تهیه نقشه یو تی ام ابتدا اسناد و مدارک قدیمی ملک گرد آوری می شود. کارشناس این اسناد را مورد بررسی قرار خواهد داد. در ادامه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی منطقه استخراج می شود. جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک را تعیین می کند. در ادامه نقشه یو تی ام تهیه می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. در نتیجه برداشت زمینی انجام می شود. سپس ترسیم نقشه یو تی ام اراضی انجام می شود. در ادامه نقشه یو تی ام تهیه شده به اداره ثبت اسناد ارائه می شود. تا در نتیجه سند تک برگی از این اداره اخذ شود. و تثبیت مرز ها بر روی زمین انجام می شود. هزینه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی طبق تعرفه تعیین می شود.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما