تهیه نقشه UTM برای سازمان ثبت اسناد

تهیه نقشه UTM برای سازمان ثبت اسناد به منظور اخذ سند تک برگ تهیه می شود در واقع

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برای اخذ سند تک برگ باید موقعیت دقیق ملک مشخص شود تا مساحت و موقعیت ملک با

دقت بالایی در سند درج شود و برای انجام این کار باید نقشه یو تی ام از ملک تهیه شود و

به اداره ثبت ارائه داده شود.

تهیه نقشه UTM برای سازمان ثبت اسناد

نقشه های یو تی ام به منظور تعیین موقعیت دقیق ملک بر اساس سیستم مختصات یو تی ام

می باشد و تهیه نقشه ملک برای تعیین موقعیت ملک به منظور ارائه به سازمان ثبت اسناد باید

به نکاتی در تهیه آن توجه شود به طور مثال این نقشه حتما باید با فرمت یو تی ام تهیه شود و

دقت آن در حد سانتی متر باشد .

مالک برای اخذ سند تک برگ باید به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی

مراجعه کند که فردی قابل اعتماد و متخصص می باشد و همچنین مهر و امضای کارشناس به

نقشه یو تی ام تهیه شده اعتبار می بخشد .

برای تهیه نقشه یو تی ام کارشناس با بررسی مدارک مالکیت ملک موقعیت ملک را مشخص

می کند و با استفاده از جی پی اس دو فرکانسه مختصات گوشه های ملک را برداشت کرده

و مختصات ملک را بصورت سیستم مختصات یو تی ام بدست می آورد و سپس نقشه یو تی

ام ملک را ترسیم کرده و سپس آن را مهر و امضا می کند،با تهیه نقشه یو تی ام ملک دارای

مختصات منحصر به فرد خود میشود و در جهان ملک دیگر با این مختصات وجود نخواهد داشت

و در نتیجه مالک با ارائه نقشه یو تی ام ملک به اداره ثبت می تواند سند تک برگ برای ملک

خود دریافت کند .

رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

نقشه یو تی ام

تهیه نقشه UTM برای سازمان ثبت اسناد

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما