هزینه جانمایی پلاک ثبتی

هزینه جانمایی پلاک ثبتی

 

هزینه جانمایی پلاک ثبتی

جانمایی پلاک ثبتی ملک به کمک اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک انجام می شود. پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک در سند ملک درج شده و این عملیات برای مجهولاتی همچون حدود و آدرس ملک انجام می شود. جانمایی پلاک ثبتی عملیات تخصصی و فنی می باشد. و انجام آن به کمک اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک ممکن می باشد. زمانی لازم است این عملیات انجام شود که:

  • ملک دارای دیوار کشی نمی باشد و مرز آن به طور دقیق معلوم نیست. در این مورد لازم است کارشناس محل دقیق ملک را معلوم نماید و بر روی زمین جانمایی کند. و جانمایی ملک به کمک اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک انجام می شود.
  • ملک دارای دیوارکشی باشد اما محل دقیق آن معلوم نباشد. در واقع برای اخذ سند تک برگ این زمین ها لازم است مختصات یو تی ام وضع موجود تهیه شود و سند تک برگ برای ملک اخذ نمود.
  • مالک فقط پلاک ثبتی قدیمی را دارد و محل دقیق ملک را نمی داند. در واقع ممکن است ملک گمشده باشد و آدرس معلومی نداشته باشد. در نتیجه به جهت معلوم نمودن آدرس ملک لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

درنتیجه

انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی قابل انجام است. این عملیات به از آن جهت توسط این متخصص انجام می شود که در نتیجه آدرس و حدود دقیق ثبتی ملک حاصل شود. هزینه جانمایی پلاک ثبتی ملک بر طبق تعرفه تعیین می شود.

پلاک ثبتی ملک

ثبت ایران بر طبق ثبت کشور های اروپایی شروع به کار کرد. و برای هر قطعه زمین یک شماره در نظر گرفت. در واقع برای شناسایی املاک و اراضی تقسیم بندی اراضی انجام شد. این تقسیم بندی از استان شروع شد و به بخش های کوچک تر رسید. امروزه برای هر ملک پلاک ثبتی اصلی و فرعی وجود دارد. امروزه در صورتی که حدود و موقعیت ملک بر روی زمین نا معلوم باشد همین امر سبب می شود مشکلاتی به وجود آید. در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضرورت دارد. این عملیات به کمک اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک انجام می شود.

برآورد هزینه جانمایی پلاک ثبتی تحت نظر کارشناس رسمی دادگستری و طبق تعرفه در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

تماس باما

09129277534

02166398316

جانمایی پلاک ثبتی ملک

جانمایی پلاک ثبتی روندی می باشد که برای تعیین حدود چهارگانه ملک انجام می شود. در گذشته به دلیل نبود سازمانی یکپارچه  برای ثبت ملک اسناد مربوط به زمین ها به صورت پلاک های ثبتی اختصاص داده می شد.

امروزه با روی کار آمدن روش های دقیق تعیین موقعیت مثل جی پی اس دو یا سه فرکانسه و قوانین جدیدی که سازمان ثبت وضع نموده است. هر مالک ملزم می باشد برای اخذ سند معتبر ملک خود اقدام نماید. بر طبق قانون ماده 9 آغاز عملیات ثبت پلاک عمومی 1310 در نقاطی که اداره ثبت موجود بود آن منطقه به چند بخش تقسیم می شد. روند پلاک دهی در آن زمان بر طبق نحوه قرارگیری املاک بر اساس تایخ مراجعه مالک به اداره ثبت اسناد می باشد. در دهه های گذشته به دلیل نا منظم بودن روند پلاک دهی و مختصات نداشتن پلاک های ثبتی اداره ثبت اسناد اخذ سند تک برگ را برای تمامی قطعات الزامی کرده است.

جانمایی پلاک ثبتی ملک به چه صورت انجام می شود؟

جانمایی پلاک ثبتی ملک به کمک اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک انجام می شود. مراحل جانمایی پلاک ثبتی ملک و پیاده سازی چهارگوشه ملک به شرح زیر است:

  • مطالعه دقیق اسناد و مدارک ملک: در این مرحله اسناد و مدارکی همچون بنچاق، سند دفترچه ای، سند مادر، قولنامه بررسی می شود. در نتیجه کارشناس تمامی مدارک را مطالعه خواهد کرد. در نتیجه تعیین حدود ار روی اسناد و مدارک ممکن می باشد.
  • تهیه و استعلام نقشه ثبتی ملک: نقشه ثبتی ملک کروکی از نقشه قدیمی ملک می باشد. برای اکثر موارد جانمایی ملک نیاز است نقشه ثبتی ملک تهیه شود. تیم کارشناسی ما به کامل ترین ارشیو بانک اطلاعات ثبتی را در دست دارد. در نتیجه می تواند اسناد ثبتی مربوط به املاک را استخراج نماید. همین دسترسی کامل به بانک اطلاعات ثبتی باعث می شود که از اتلاف وقت جلوگیری شود.
  • جانمایی ملک بر روی نقشه و تعیین دقیق موقعیت ملک: این امر با استفاده از نقشه ثبتی انجام می شود و حدود اربعه ملک بر روی نقشه و عکس هوایی جانمایی می گردد.
  • دریافت مختصات چهارگوشه ملک: در این مرحله مختصات ملک از نرم افزار استخراج می شود. در نتیجه به کمک جی پی اس بر روی زمین جانمایی می شود. و این حدود بر روی زمین نشانه گذاری می شود. در نتیجه امکان تعارض به حدود ملک وجود نخواهد داشت.

یافتن آدرس ملک گمشده با انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک

ملک گمشده به ملکی گفته می شود که آدرس معلومی ندارد. ممکن است فردی یک سند قدیمی از ملک خود در اختیار داشته باشد. اما از آدرس ملک خود بی اطلاع باشد. همچنین ممکن است ملک به ارث رسیده باشد. در نتیجه به جهت رسیدن به آدرس ملک انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضرورت دارد.

به جهت انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک لازم است به فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

برای یافتن آدرس ملک گمشده می توان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت یافتن آدرس ملک گمشده ابتدا اسناد قدیمی ملک را بررسی خواهد کرد. در ادامه از بانک اطلاعات ثبتی نقشه ثبتی ملک استخراج می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. با مشخص شدن این حدود در ادامه نقشه برداری به جهت تهیه نقشه یو تی ام انجام می شود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با دقت بالا انجام می شود. با این نقشه اخذ سند تک برگی برای ملک نیز ممکن می باشد.

هزینه جانمایی پلاک ثبتی طبق تعرفه ای مشخص می شود. این تعرفه به عواملی بستگی دارد. که شامل مساحت ملک، نوع و کاربری ملک و .. می باشد.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما