جانمایی پلاک ثبتی ملک

7534جانمایی پلاک ثبتی ملک

 

جانمایی پلاک ثبتی و نحوه انجام آن برای ملک

با استفاده از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک انجام می شود. و نحوه انجام آن برای ملک که به منظور تعیین مرز های ملک به همراه تعیین موقعیت ملک بر روی زمین انجام می شود. امروزه اینکار که حاصل آن یک نقشه یو تی ام است؛ یکی از اصلی ترین مدارک برای هر ملکی است. این نقشه که در آن هم مرز های ملک مشخص است. و هم موقعیت آن بر روی زمین در سیستم کاداستر کشور ثبت می شود.

مرز های ملک به همراه تعیین موقعیت ملک بر روی زمین انجام می شود. امروزه این جانمایی که حاصل آن یک نقشه یوتی ام است. یکی از اصلی ترین مدارک برای هر ملکی است. این نقشه که در آن هم مرز های ملک مشخص است. و هم موقعیت آن بر روی زمین در سیستم کاداستر کشور ثبت می شود.

پلاک ثبتی ملک یا همان پلاک اصلی و فرعی قید شده در سند منگوله دار و تک برگ که در طرح اصلاح اراضی به هر ملک تعلق گرفته است. پلاک ثبتی ملک که تعیین کننده مرز ها و حدود اربعه ملک است. امروزه از این پلاک ثبتی برای جانمایی ملک کمک گرفته می شود. بر اساس این پلاک ثبتی مرز های ملک تعیین می شود. با توجه به این نقشه که بر اساس پلاک ثبتی یک منطقه املاک را نمایش می دهد. و مرز های ملک نیز بر همین اساس تعیین می شود.

نقشه یو تی ام نهایی

در نهایت است که باتوجه به مرز های تعیین شده نقشه یو تی ام ملک تهیه و بعد از چاپ نقشه توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود. به دست متقاضی می رسد. این در صورتی است که موقعیت ملک مشخص نباشد. مالک تنها اسناد و مدارک موجود از ملک را داشته باشد. در صورتی که موقعیت ملک مشخص باشد. تنها با برداشت مختصات با استفاده از تجهیزات نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام از ملک کار جانمایی ملک نیز انجام می شود. این مهر و امضا است که به نقشه اعتبار می دهد. تا برای استفاده در مراجع دولتی مورد تایید باشد.

جانمایی پلاک ثبتی ملک تحت نظارت و بررسی دقیق کارشناس رسمی دادگستری باسابقه در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ

ارتباط باما

09129277534

02166398316

جانمایی پلاک ثبتی ملک

جانمایی پلاک ثبتی به معنی معلوم نمودن مکان و موقعیت دقیق ملک بر روی نقشه هوایی می باشد. انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک با استفاده از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک انجام می شود. سازمان ثبت اسناد با استفاده از نقشه هوایی می تواند موقعیت دقیق ملک را شناسایی نماید و اقدام به جانمایی ملک کند.

همین امر کمک به تقسیم بندی زمین های بزرگ می کند. و با اختصاص کد ها به هر قطعه زمین به راحتی می توان آن را در نقشه هوایی شناسایی کرد. انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک برای تعیین آدرس و حدود اربعه ملک انجام می شود. جانمایی پلاک ثبتی و نحوه انجام آن برای ملک تخصصی است و از عهده کارشناس رسمی دادگستری بر می آید.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک هزینه ای پرداخت می شود. و عواملی بر هزینه جانمایی ملک تاثیر می گذارد. از جمله متراژ ملک، موقعیت قرار گیری ملک و .. میباشد.

جانمایی پلاک ثبتی ملک چه مراحلی دارد؟

جانمایی پلاک ثبتی به جهت یافتن آدرس ملک گمشده و همچنین برای معلوم نمودن حدود اربعه ملک قدیمی انجام می شود. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک فرد متخصص مراحلی را طی می کند. که به شرح زیر است.

  • مطالعه دقیق اسناد و مدارک ملک: کارشناس رسمی دادگستری اسناد و مدارک ملک را گرد آوری و بررسی می کند. تا اطلاعاتی از ملک حاصل شود.
  • تهیه نقشه ثبتی: در این مرحله نقشه ثبتی ملک که کروکی قدیمی می باشد از بانک اطلاعات ثبتی منطقه استخراج می شود. در نتیجه اطلاعاتی از مرز های ملک حاصل می شود.
  • جانمایی ملک بر روی نقشه هوایی: در این مرحله با جانمایی نقشه ثبتی بر روی نقشه هوایی تعیین موقعیت دقیق ملک مورد نظر حاصل می شود. در نتیجه مختصات چهار گوشه زمین به دست می آید.
  • پیاده سازی و میخ کوبی حدود اربعه ملک: بعد از معلوم شدن مختصات گوشه های ملک در نتیجه میخ کوبی زمین انجام می شود.

مشخص نمودن حدود ثبتی ملک قدیمی

در صورتی که مرز های ملک بر روی زمین نا معلوم باشد در نتیجه همین امر باعث می شود. که امکان تعارض به حدود اربعه ملک وجود داشته باشد. با تعارض به حدود اربعه ملک اختلافاتی به وجود می آید. همین امر باعث از دست رفت زمان و هزینه می شود. در نتیجه اگر ملکتان سندی قدیمی دارد و حدود اربعه معلومی ندارد هر چه زود تر اقدام به معلوم نمودن این حدود بر روی زمین کرد. و برای ملک سند تک برگی اخذ نمود.

بنابراین برای تعیین مرز ها و حدود اربعه اراضی لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک و تهیه نقشه یو تی ام را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد.

کارشناس برای انجام این عملیات تخصصی ابتدا اسناد و مدارک قدیمی ملک را گرد آوری خواهد کرد تا مورد بررسی قرار دهد. در ادامه با توجه به اسناد قدیمی ملک و همچنین پلاک ثبتی ملک در نتیجه نقشه ثبتی از بانک اطلاعات ثبتی منطقه استخراج می شود. و با جانمایی نقشه ثبتی بر روی زمین حدود ثبتی ملک نیز مشخص می شود. در ادامه نقشه برداری یو تی ام از ملک انجام می شود تا نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه و یا دوربین توتال استیشن استفاده می شود. و برداشت زمینی انجام می گیرد. در ادامه نقشه یو تی ام قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. در نتیجه سند تک برگی برای ملک صادر می شود.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رأی: 1

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما