یو تی ام زمین

یو تی ام زمین

 

 

نقشه یو تی ام امروزه برای امور مختلف ملکی کاربرد دارد. از جمله کاربرد های نقشه یو تی ام اخذ سند تک برگی، اخذ جواز ساخت از شهرداری، انجام امور در ادامه گاز و برق و … می باشد. تهیه این نقشه برای اراضی کشاورزی نیز کاربرد هایی دارد.

تهیه و دانلود نقشه یو تی ام زمین کشاورزی از عهده یک فرد متخصص بر می آید. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه کند.

برای تهیه نقشه یوتی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم دقیق نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده مهر و امضا شده معتبر می شود. البته لازم به ذکر است که اراضی کشاورزی معمولا مرز معلومی ندارند. در نتیجه به جهت معلوم نمودن حدود اربعه این اراضی مشخص کردن حدود اراضی ضرورت دارد. بنابراین انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری است. و سپس نقشه یو تی ام تهیه می شود.

یو تی ام چیست؟

یو تی ام واژه ای آشنا برای مالکین ملک است. زیرا با مراجعه به ادارات و سازمان های ملکی برای انجام امور ملکی این نقشه در خواست می شود. این نقشه نقشه ای با مختصات جهانی منحصر به فرد می باشد. با تهیه این نقشه موقعیت ملک به نحوی حاصل می شود که نمی توان ملکی را مشابه آن بر روی زمین پیدا کرد.

برای تهیه نقشه یو تی ام مراجعه به یک فرد متخصص ضروری می باشد. تا این نقشه با دقت بالا تهیه شود. این نقشه تنها با مهر و امضای اشخاصی مورد قبول ادارات و سازمان ها قرار می گیرد. که فرد متخصص دارای صلاحیت باشد. کارشناس رسمی  دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند نقشه یو تی ام را با دقت بالا به جهت ارائه به ادارات ملکی تهیه کند.

مراحل تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام دقت بالایی دارد. تنها این نقشه با دقت بالا از ارزش برخوردار است. این نقشه از جانب  ادارات ملی در خواست می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری می تواند مراحل تهیه نقشه یو تی ام را به صورت اصولی طی کند و نقشه یوتی ام را با دقت بالا تهیه نماید. مراحل تهیه نقشه یو تی ام به شرح زیر است:

  • برداشت زمینی: مرحله اول برای تهیه نقشه یو تی ام برداشت زمینی است. در واقع برای تهیه این نقشه لازم است با دقت بالا برداشت زمینی انجام شود. برداشت با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه ممکن است. کارشناس بعد از برداشت زمینی اطلاعاتی را از ملک کسب می کند.
  • ترسیم دفتری: برای ترسیم نقشه یو تی ام از اتوکد استفاده می شود. در نتیجه ترسیم این نقشه با دقت بالا انجام می شود. این نقشه مهر و امضا شده معتبر می شود.

یو تی ام زمین انجام عملیات آن و تهیه ی نقشه با مهر و امضای کارشناس رسمی دادگستری در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

تماس باما

09129277534

02166398316

تهیه نقشه یو تی ام برای اداره ثبت اسناد

اداره ثبت اسناد نقشه یو تی ام را امروزه به دلایل مختلفی در خواست می کند. یکی از مواقعی که لازم است دانلود نقشه یو تی ام زمین کشاورزی انجام شود و این نقشه تهیه شود. به جهت اخذ سند تک برگی اداره ثبت اسناد است. در واقع اسناد قدیمی اراضی امنیت و دقت بالایی ندارند. در اسناد قدیمی ملک اطلاعات دقیقی از ملک همانند ابعاد و مساحت ملک با دقت بالا و موقعیت مکانی ملک نیز معلوم نیست و فقط حدودی از ملک در آن ذکر شده است پس با وجود این اسناد قدیمی بسیاری از مسائل و مشکلات مختلف برای مالک پیش می آید. بنابراین اگر ملکی با سند قدیمی دارید. برای جلوگیری از مشکلات حقوقی که احتمال پیش آمدن آن وجود دارد. لازم است تبدیل سند قدیمی به تک برگی انجام شود. تا در نتیجه بتوان سند تک برگی که دقت بالایی دارد را اخذ نمود و همچنین اراضی را بر روی زمین تثبیت کرد.

برای اخذ سند برای اراضی کشاورزی لازم است نقشه یو تی ام به اداره ثبت اسناد ارائه شود. برای اینکه بتوان این نقشه تهیه کرد مراجعه به فردی متخصص ضروری است. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه کند.

البته از آنجایی که حدود اربعه اراضی بر روی زمین معلوم نمی باشد لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. تا تهیه نقشه یو تی ام ممکن باشد.

دو روش برای تهیه نقشه یو تی ام وجود دارد یکی از این روش ها استفاده از دوربین های نقشه برداری است که بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه انجام می شود. و بعد روی یک نقشه یک دوهزارم جانمایی خواهد شد. و این نقشه مهر و امضا شده آماده ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد شد.

تهیه نقشه یو تی ام مراجع قضایی

ممکن است اراضی ملی اعلام شود. و یا مالکین اراضی بر سر حدود و مرز هایشان به اختلافاتی بر بخورند. در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام به عنوان تامین دلیل ضروری خواهد بود تا به مراجع قضایی ارائه شود.

بنابراین در صورتی که حدود و مرز های ملک به هم بریزد و اختلافاتی به وجود آید انجام جانمایی ملک ضرورت دارد. و لازم است تامین دلیلی تهیه شود و به مراجع قضایی ارائه شود. کارشناس رسمی دادگستری می تواند این مدارک را تهیه کند.

بنابراین انجام تفسیر عکس هوایی در ابتدا ضروری است. برای انجام تفسیر عکس هوایی عکس هوایی تهیه می شود. و با استفاده از روش هایی همچون برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود. و اطلاعاتی از مرز های قدیمی ملک حاصل می شود. در ادامه تهیه نقشه یو تی ام ضرورت دارد.

برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود. در نتیجه مراجع قضایی آن را به عنوان تامین دلیل پذیرش می کند. در نتیجه اختلافات ملکی به وجود آمده حل و فصل می گردد.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما