دانلود کتاب تفکیک آپارتمان

دانلود کتاب تفکیک آپارتمان

 

 

 

بعد از اینکه ساخت آپارتمان به اتمام می رسد با مراجعه به اداره ثبت اسناد به منظور اخذ سند تک برگ می بایست تفکیک آپارتمان انجام شود. در نتیجه با مراجعه به اداره ثبت اسناد می توان در خواست تفکیک آپارتمان داد. در نتیجه این امر به کارشناس نظام مهندسی سپرده می شود. تا به صورتی این عملیات انجام شود که کم و کاستی وجود نداشته باشد. و به صورت اصولی و مطمئن انجام گیرد.

تفکیک آپارتمان تنها برای اخذ سند تک برگ کاربرد ندارد بلکه افراد در صورتی که بخواهند به مساحت دقیق ملک خود پی ببرند و یا پیش خرید و پیش فروش آپارتمان را انجام دهند لازم است عملیات تفکیک آپارتمان با مراجعه به یک فرد متخصص انجام شود در واقع با مراجعه ی خصوصی به یک فرد متخصص و فعال در حوزه تفکیک همانند کارشناس رسمی دادگستری می توان به مساحت دقیق هر واحد پی برد. بنابراین در صورتی که قصد انجام خرید و فروش واحد های آپارتمانی را قبل از صدور پایانکار داشته باشید لازم است نقشه پیش تفکیک آپارتمان تهیه شود.

برای کسب اطلاعاتی از تفکیک آپارتمان می توان دانلود کتاب تفکیک آپارتمان را انجام داد.

تفکیک آپارتمان چیست؟

تفکیک آپارتمان به معنی تقسیم بندی یک ساختمان مسکونی به واحد های مستقل و جدا می باشد. به جهت صدور سند برای هر یک از واحد های آپارتمانی لازم است تفکیک آپارتمان انجام شود. و در نتیجه مساحت و متراژ دقیق هر واحد بر آورد گردد. در نتیجه سند برای هر یک از واحد های آپارتمانی صادر می شود. انجام تفکیک آپارتمانی بعد از صدور پایانکار انجام می شود. و کارشناس نظام مهندسی این عملیات را انجام می دهد.

برای انجام تفکیک آپارتمان لازم است ملک در رهن، بازداشت نباشد. و محدوده اختصاصی و مشاعی معلوم شود. وجود هر مانعی باعث می شود انجام تفکیک آپارتمان ممکن نباشد.

مدارک لازم برای انجام تفکیک آپارتمان

به جهت انجام تفکیک لازم است مدارکی را ارائه نمود. ابتدا لازم است به دفتر اسناد رسمی مراجعه نمود و فرم در خواست را دریافت و تکمیل نمود. در ادامه ارائه مدارکی لازم است این مدارک شامل شناسنامه، کارت ملی، دو برگ کپی، ارائه تقسیم نامه رسمی، ارائه نقشه تفکیکی، استعلام تفکیک از اداره ثبت اسناد، عدم قرار داشتن پلاک ثبتی یا سند در رهن، ارائه پایانکار و .. می باشد. در نتیجه با ارائه این مدارک امکان تفکیک آپارتمان وجود خواهد داشت.

پیش تفکیک آپارتمان چیست؟

پیش تفکیک آپارتمان قبل از اتمام ساخت و ساز آپارتمان انجام می شود. در واقع اگر قصد پیش خرید و پیش فروش واحد های آپارتمانی را دارید. برای اینکه این امر با اطمینان بالا و بدون ضرر انجام شود. در نتیجه اقدام به مراجعه به فردی متخصص کنید تا وی پیش تفکیک آپارتمان را انجام دهد.

دانلود کتاب تفکیک آپارتمان و اناجم تفکیک آپارتمان در تهران با مهر و امضای کارشناس در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

تماس باما

09129277534

02166398316

تفکیک و افراز اراضی چیست؟

تفکیک اراضی به معنای جدا سازی اراضی به قطعات کوچک تر می باشد. اما افراز به معنی حدا کردن سهم مشاع شرکا از زمین یکدیگر می باشد. این امر برای تقسیم اراضی انجام می شود. تفکیک و افراز اراضی بر طبق ضوابط و اصولی انجام می شود.

افراز ممکن است با شکایت یکی از شرکا انجام شود در این صورت به افراز از طریق مراجع قضایی رسیدگی می شود. همچنین ممکن است افراز به صورت تراضی انجام گیرد در این صورت افراد می توانند به اداره ثبت اسناد مراجعه نمایند. انجام افراز و تفکیک از عهده فردی متخصصی مانندکارشناس رسمی دادگستری بر می آید.

انجام پیش تفکیک آپارتمان کارشناس رسمی

تفکیک آپارتمان به جهت تعیین مساحت و متراژ هر یک از واحد های آپارتمانی و مشاعات انجام می شود. این عملیات تنها بعد از ساخت آپارتمان کاربرد ندارد. بلکه ممکن است افراد قصد خرید و فروش واحد های آپارتمانی را داشته باشد. و این امر را قبل از اتمام پروژه ساخت و ساز انجام دهند. در نتیجه انجام پیش تفکیک آپارتمان ضروری است.

در واقع برای اینکه بتوان معامله را به صورت مطمئن و بدون ضرر و زیان انجام داد می بایست مساحت دقیق واحد های آپارتمانی معلوم باشد. برای معلوم کردن مساحت دقیق هر واحد می بایست پیش تفکیک آپارتمان انجام شود. پیش تفکیک آپارتمان عملیاتی تخصصی است که تنها افراد متخصص می توانند آن را انجام دهند. برای اطلاع بیشتر از تفکیک آپارتمان می توان دانلود کتاب تفکیک آپارتمان را انجام داد.

با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری می توان از وی در خواست کرد که این عملیات را انجام دهد تا مساحت دقیق هر واحد معلوم گردد. این متخصص ابتدا با استفاده از دوربین توتال استیشن و متر لیزری برداشت خود را از واحد های آپارتمانی انجام خواهد داد. بعد از ترسیم نقشه پیش تفکیک آپارتمان این نقشه به طرفین معامله ارائه می شود. تا انجام معامله با اطمینان بالا ممکن باشد.

انجام تفکیک اراضی

به طور کلی تفکیک  اراضی برای اراضی مشاعی و هم برای اراضی غیر مشاع انجام می گیرد. مشاعی بودن به معنی این است که مالک زمین بیش از یک نفر است. تفکیک و افراز اراضی با هم تفاوت هایی دارد. و در مواقع مختلف انجام می شود.

تفکیک زمین انجام می شود تا تقسیم اراضی به قطعات کوچک انجام شود و اراضی تجزیه گردد. تفکیک برای اراضی مشاعی و غیر مشاعی قابل انجام است.

اما افراز با تفکیک متفاوت است و تنها برای اراضی مشاعی انجام می شود در واقع افراز یعنی جدا سازی سهم مشاعی از اراضی میباشد. افراز ممکن است به صورت توافقی انجام شود و یا با شکایت یک یا چند نفر از شرکا در خواست افراز به مراجع قضایی داده شود. انجام این عملیات ها از عهده یک متخصص مانند کارشناس رسمی دادگستری بر می آید.

شیوه انجام تفکیک اراضی به این صورت است که ابتدا نقشه یو تی ام تهیه می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام از تجهیزات نقشه برداری دقیق استفاده می شود. وی از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. پس از برداشت ترسیم نقشه انجام می شود. سپس طرح تفکیک بر روی نقشه ترسیم می گردد در ادامه بر روی زمین جانمایی می گردد. و ملک تقسیم شده حاصل می شود با تقسیم اراضی همچنین امکان دیوارکشی نیز وجود خواهد داشت. و می توان برای هر قطعه سند نیز اخذ نمود.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 1 / 5. تعداد رأی: 1

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما