نقشه برداری زمین کشاورزی

 

نقشه برداری زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام و یا همان universal transverse Mercator از دقیق ترین نقشه های موجود است. این نقشه کاربرد های مختلفی دارد. و از جانب ادارات ملکی در خواست می شود. نقشه یو تی ام از زمین کشاورزی نقشه ای بر طبق مختصات جهانی می باشد. با این نقشه می توان در نتیجه نقاط زمین را با دقت بالا معلوم نمود. این نقشه از اراضی کشاورزی از جانب اداره ثبت اسناد و اداره منایع طبیعی ممکن است در خواست شود.

نقشه برداری زمین کشاورزی انجام می شود تا در نتیجه اطلاعات دقیقی از ملک حاصل شود. با تهیه نقشه یو تی ام از زمین کشاورزی مرز ها و موقعیت ملک معلوم می شود. برای انجام نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام از اراضی مراجعه به فردی متخصص ضروری می باشد. تا در نتیجه این نقشه با دقت بالا حاصل شود.

نقشه برداری زمین کشاورزی ابتدا با معلوم نمودن مرز های ملک انجام می شود. در واقع اراضی زراعی حدود اربعه معلومی ندارد. و لازم است حدود پلاک ثبتی ملک معلوم شود. در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضرورت دارد. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک اسناد و مدارک قدیمی ملک بررسی می شود. و در نتیجه با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی نقشه هوایی ملک حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه تبدیل نقشه ثبتی ملک به نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا می شود و معتبر می شود. تا در نتیجه قابل ارائه باشد.

مزیت تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام به جهت تهیه سند تک برگی ابتدا به کار گرفته شد. این نقشه دارای مختصات منحصر به فرد می باشد. و در نتیجه می توان سیستم مختصات ملک را مشاهده نمود. با تهیه این نقشه می توان مختصات و موقعیت دقیق ملک را مشاهده نمود. نقشه یو تی ام به مالک این امکان را می دهد تا در نتیجه بتوان موقعیت و مختصات ملک را معلوم نماید. و در نتیجه بر طبق آن سند مالکیت دریافت نماید. از جمله مزایای تهیه نقشه یو تی ام شامل موارد زیر است:

  • تعیین حدود اربعه ملک با دقت بالا
  • جانمایی ملک و تطبیق آن با وضع موجود ملک
  • تعیین دقیق مساحت ملک
  • مستقر شدن پلاک در مکان خود
  • جلوگیری از جابه جایی، تداخل و تعارض پلاک ثبتی ملک
  • آسان شدن بررسی وضعیت دقیق ملک
  • کاهش دعوا و اختلافات ملکی بر سر حدود و مرز های ملک
  • ثبت اطلاعات ملک در سیستم کاداستر کشور
  • و….

هزینه تهیه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام امروزه کاربرد های بسیاری در امور ملکی دارد. از جمله مواقعی که لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود برای اراضی کشاورزی است. و معمولا این نقشه از جانب اداره ثبت اسناد و اداره منابع طبیعی در خواست می شود. تهیه این نقشه از عهده یک فرد متخصص و مجرب بر می آید. هزینه تهیه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی هر ساله به روز می شود. هزینه تهیه نقشه یو تی ام بر طبق پروژه تعیین می شود. عواملی بر روی هزینه تهیه نقشه یوتی ام تاثیر می گذارد که شامل موارد زیر است:

  • مساحت ملک: یکی از اصلی ترین عواملی که بر هزینه تهیه نقشه یو تی ام تاثیر می گذارد مساحت ملک می باشد. با افزایش مساحت هزینه آن نیز افزایش می یابد.
  • کاربری ملک: کاربری ملک بر روی هزینه تهیه نقشه یو تی ام تاثیر می گذارد. قیمت نقشه یو تی ام برای زمین های مسکونی و زراعی تفاوت دارد. و برای اراضی کشاورزی با توجه به کاربری اش هزینه کمتر محاسبه می شود.
  • موقعیت مکانی ملک: یکی دیگر از عواملی که بر هزینه تهیه نقشه یو تی ام تاثیر می گذارد، دسترسی به ملک می باشد. ممکن است اراضی در دشت، تپه، مناطق کوهستانی قرار گرفته باشد. هر یک از این ها قیمت های متفاوتی دارد.

تهیه نقشه یو تی ام برای انجام امور حقوقی ملک

اراضی کشاورزی وسعت بالایی دارد. و معمولا مرز ها و حدود مشخصی ندارند. همین امر حفاظت از مرز های ملک را مشکل می کند. و باعث می شود که امکان تعارض به حدود ملک وجود داشته باشد. در صورتی که به حدود و مرز های اراضی تعارض شود همین امر باعث بروز اختلافاتی می شود.

برای حل اختلافاتی که بر سر حدود و مرز های ملک به وجود می آید. لازم است به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تا این متخصص تامین دلیلی تخصصی تهیه نماید.

برای حل اختلافاتی که بر سر حدود و مرز ها به وجود می آید تهیه تامین دلیل ضروری است. یکی از مدارکی که تهیه آن ضروری است تهیه نقشه یو تی ام است و برای این امر لازم است نقشه برداری زمین کشاورزی انجام شود.

برای مشخص کردن مرز های اراضی لازم است جانمایی ملک با تفسیر عکس هوایی انجام شود. کارشناس ابتدا عکس هوایی پوشش دار را از منطقه ای که ملک در آن قرار گرفته است را از گذشته تهیه می کند. سپس شروع به تفسیر و بررسی عکس ها می کند. از آنجایی که در گذشته  دیوار کشی حدود اربعه ملک وجود داشته است آن را تشخیص می دهد. بعد از آن جانمایی آن را بر روی زمین با تجهیزات مخصوص و دقیق انجام می دهد. با معلوم شدن حدود ودیوار کشی مرز های اراضی نقشه یو تی ام ملک قابل تهیه خواهد بود. در نتیجه این نقشه با دقت بالا تهیه و قابل ارائه خواهد بود.

چه افرادی می توانند تهیه نقشه یو تی ام را انجام دهند؟

افرادی که صلاحیت لازم برای تهیه نقشه یو تی ام را دارند شامل: کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری، کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی، مهندس نقشه بردار دارای تاییدیه نظام کاردانی و کارشناس نقشه بردار دارای تاییدیه نظام مهندسی می باشند.

این افراد می توانند نقشه یو تی ام را با دقت بالا تهیه نمایند. برای تهیه نقشه یو تی ام از تجهیزات و نرم افزار دقیقی استفاده می شود. این نقشه با مهر وامضای کارشناس است که معتبر می شود. نقشه تهیه شده توسط این متخصصین به صورت استاندارد و با دقت بالا حاصل می شود.

نقشه برداری زمین کشاورزی و تعیین موقعیت دقیق آن زیر نظارت کارشناس رسمی دادگستری در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

ارتباط باما

09129277534

02166398316

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما