نقشه برداری اداره ثبت

نقشه برداری اداره ثبت

 

 

مختصات جهانیست و بر طبق آن  خصوصیات اربعه، مختصات دقیق ملک و موقعیت دقیق مکانی ملک و املاک مجاور حاصل می شود. معلوم شدن حد و حدود ملک با دقت سانتی متری کمک می کند تا در نتیجه به حدود ملک تعارض نشود. همچنین با به دست آمدن مساحت دقیق ملک انجام معامله ملک با اطمینان بالا ممکن خواهد بود.

ویژگی مهم این نقشه کاربرد آن در سطح جهان می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود.

یکی از مواقعی که لازم است نقشه یو تی ام با دقت بالا تهیه شود. زمانی است که افراد قصد اخذ سند تک برگی را از اداره ثبت اسناد را داشته باشد. در نتیجه به جهت اخذ این سند از اداره ثبت اسناد نقشه یو تی ام تهیه می شود تا اطلاعات فنی دقیق ملک تعیین شود.

تعرفه نقشه برداری اداره ثبت اسناد هر ساله تعیین می شود. در واقع سازمان نقشه برداری کشور تعرفه نقشه برداری و تهیه نقشه یوتی ام را تعیین می کند. به جهت انجام نقشه برداری زمین برای تهیه نقشه یو تی ام مراجعه به فردی متخصص ضروری می باشد. تا با تهیه نقشه یو تی ام در نتیجه مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک تعیین شود.

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا می باشد. با تهیه این نقشه اطلاعات دقیق فنی ملک تعیین می شود. نقشه یوتی ام مخفف عبارت universal transverse Mercator است. نقشه ای برای معلوم نمودن و تثبیت نمودن حدود چهار گانه ملک می باشد. با تهیه نقشه یو تی ام هر جای کره زمین که باشید می توانید متوجه شوید که این زمین در کجا قرار گرفته است.

نقشه یو تی ام توسط تجهیزاتی همچون جی پی اس دو یا سه فرکانسه تهیه می شود. تا در نتیجه مختصات دقیق ملک معلوم گردد.

برای تهیه نقشه یوتی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

نقشه یو تی ام چه کاربرد هایی دارد؟

نقشه یو تی ام دارای سیستم مختصات جهانی می باشد. با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد دقیق ملک، مساحت و موقعیت ملک حاصل می شود. نقشه یو تی ام عموما در حوزه املاک کاربرد دارد. این نقشه حاوی مختصات یو تی ام می باشد. تهیه این نقشه توسط فرد متخصصی انجام می شود. و برداشت زمینی با استفاده از تجهیزات دقیقی همچون جی پی اس دو یا سه فرکانسه انجام می شود.

کاربرد های نقشه یو تی ام شامل موارد زیر می باشد:

  • نقشه یو تی ام برای اداره ثبت اسناد: نقشه یو تی ام از اداره ثبت اسناد تهیه می شود تا اطلاعات فنی ملک با دقت بالا حاصل شود. این اداره به جهت تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ، برای تفکیک و یا ادغام املاک، به جهت تصحیح سند و همچنین به جهت اخذ سند برای ملک قولنامه ای این نقشه در خواست می کند.
  • تهیه نقشه یو تی ام برای شهرداری: این نقشه ممکن است از جانب شهرداری نیز در خواست شود. با تهیه این نقشه موقعیت دقیق ملک معلوم می شود. شهرداری نیز به جهت صدور جواز ساخت، برای تعیین میزان عقب روی ملک، به جهت بررسی دقیق طرح توسعه شهرداری در نتیجه این نقشه در خواست می شود.
  • تهیه نقشه یو تی ام منابع طبیعی: در صورتی که اراضی ملی اعلام شود لازم است سابقه احیا در اراضی بررسی شود. در نتیجه تفسیر عکس هوایی و تهیه نقشه یو تی ام از ملک ضرورت دارد. و لازم است این نقشه با دقت بالا تهیه شود.
  • کاربرد در اداره گاز: این اداره برای تعیین موقعیت دقیق ملک به جهت کسب اطلاع از موقعیت ملک و انشعابات ملک این نقشه را در خواست می کند.

هزینه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا می باشد. این نقشه تهیه می شود تا اطلاعات دقیقی از ملک حاصل شود. نقشه یو تی ام بر طبق دستگاه ها و همچنین اطلاعات خاص معلوم می شود. هزینه آن بر طبق تعرفه تعیین می شود. از جمله مواردی که هزینه نقشه یو تی ام را تعیین می کند شامل موارد زیر می باشد:

  • کاربری ملک
  • موقعیت قرارگیری ملک
  • مساحت و متراژ دقیق ملک

در نتیجه با توجه به این عوامل هزینه تهیه نقشه یو تی ام تعیین می شود. تعرفه نقشه برداری اداره ثبت اسناد هر ساله متفاوت است.

نقشه برداری اداره ثبت و انجام مراحل آن تحت نظارت کارشناس رسمی دادگستری در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

09129277534

02166398316

تهیه نقشه یو تی ام برای تبدیل سند

امروزه اسنادی که برای املاک صادر می شود از نوع تک برگی می باشد. در واقع اسناد تک برگ مزایایی دارد. از جمله این مزایا شامل امنیت بالایی دارد، اشتباهات کم، ذخیره تمام اطلاعات مربوط به ملک در یک سیستم، دقت بالای اطلاعاتی مثل مساحت و موقعیت دقیق ملک و .. می باشد.

هنوز املاکی با سند قدیمی وجود دارد. این اسناد مشکلاتی را به وجود می آورد و لازم است اقداماتی به جهت تبدیل سند انجام داد. تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگ انجام می شود تا در نتیجه سند تک برگ که مزایای بسیاری نسبت به اسناد قدیمی دارند قابل اخذ باشد. در واقع به جهت تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگی لازم است مدارکی را تهیه و به اداره ثبت اسناد ارائه داد.

علاوه بر مدارک حقوقی ملک لازم است نقشه یو تی ام نیز تهیه شود. با تهیه نقشه یو تی ام اطلاعات دقیق فنی ملک حاصل می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

کارشناس به جهت تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. و بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. در ادامه نقشه یو تی ام تهیه شده مهر و امضا شده قابل ارائه به ادارات خواهد بود. در نتیجه با ارائه این نقشه به اداره ثبت اسناد سند تک برگی برای ملک صادر خواهد شد. این سند دقت و امنیت بالایی دارد.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما