جانمایی ملک در تهران

جانمایی ملک در تهران

 

جانمایی

امروزه قطعا واژه آن به گوشتان رسیده است برای امور ملکی کاربرد های بسیاری دارد. در واقع مترادف جانمایی نمایش مکان استقرار می باشد.

انجام جانمایی ملک در صورتی که حدود و مرز های ملک بر روی زمین نا معلوم باشد. همچنین ممکن است فردی قصد اخذ سند تک برگ را داشته باشد. اما مرز های ملک نا مطمئن باشد و یا اینکه بر روی زمین معلوم نباشد و یا حتی ملک گمشده باشد. و آدرس آن مشخص و معلوم نباشد. در این صورت ابتدا باید حدود و موقعیت ملک حاصل شود. بنابراین انجام جانمایی ملک صروری خواهد بود.

جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی تخصصی است که با استفاده از شماره پلاک ثبتی و اسناد و مدارک موجود و ثبتی ملک انجام می شود. و در نتیجه شماره پلاک ثبتی که در سند ملک درج شده کدام قطعه از زمین است. و سپس موقعیت و حدود آن با دقت بالا معلوم می گردد.

برای انجام جانمایی ملک ابتدا اسناد و مدارک قدیمی ملک گرد آوری و بررسی می شود. در ادامه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی منطقه استخراج می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدودثبتی ملک تعیین می شود. و در نتیجه نقشه یو تی ام تهیه می شود.  برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. در نتیجه بعد از برداشت و ترسیم این نقشه، نقشه یو تی ام چاپ و مهر و امضا شده جهت ارائه به اداره ثبت اسناد آماده می باشد.

جانمایی زمین

جانمایی زمین به مشخص نمودن مکان و شرایط جغرافیایی زمین بر روی عکس ها و نقشه های هوایی گفته می شود. برای اینکه بتوان موقعیت مکانی زمین را به صورت دقیق معلوم نمود در نتیجه جانمایی زمین ضروری خواهد بود. مترادف جانمایی همان نشان داده مکان استقرار می باشد.

برای انجام جانمایی زمین از قطعات بزرگ که پلاک اصلی می باشند و پلاک فرعی که قطعات کوچک تر می باشد استفاده می شود. در نتیجه با استفاده از نقشه و عکس هوایی موقعیت و حدود ملک بر روی زمین قابل ارزیابی خواهد بود.

جانمایی زمین را می توان به یک فرد متخصص سپرد تا این امر به صورت کارشناسانه و دقیق انجام شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند از عهده این عملیات بر بیاید.

جانمایی ملک تهیه تامین دلیل

جانمایی ملک با اسناد و مدارک قدیمی ملک انجام می شود و انجام آن از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید. ممکن است ملک به ارث رسیده باشد و یا ملک دارای سند قدیمی باشد و مکان ملک نا معلوم باشد. در نتیجه زمین مورد تعارض قرار گرفته باشد و غصب شده باشد. در این صورت انجام جانمایی ملک ضروری خواهد بود. کارشناس بررسی اسناد و مدارک را انجام می دهد و در ادامه نقشه جانمایی پلاک ثبتی ملک را تهیه خواهد کرد. به کمک این نقشه می توان از مراجع قضایی اقدام نمود و ملک را پس گرفت.

انجام امور جانمایی ملک تحت نظارت کارشناس رسمی دادگستری و تایید وی بر آن در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ

تماس باما

09129277534

02166398316

جانمایی زمین ملک قولنامه ای

برخی از اراضی قولنامه ای می باشند و برای دریافت سند این املاک لازم است جانمایی زمین انجام شود. ابتدا لازم است مالکیت فرد اثبات شود. لازم است اسناد و مدارک مالک به کارشناس ارائه شود. در نتیجه با ارائه مدارک در ادامه جانمیی ملک انجام می شود. سپس کارشناس نقشه برداری بعد از اطمینان از صحت مدارک و اسناد زمین از محلی که ملک در آن قرار گرفته بازدید و نقشه یو تی ام را تهیه خواهد کرد.

به جهت انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی به چه کسی مراجعه کنیم؟

انجام جانمایی پلاک ثبتی با این هدف انجام می شود تا در نتیجه آدرس و حدود ثبتی دقیق ملک معلوم گردد. این عملیات با اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک انجام می شود. و دسترسی به اسناد و مدارک ثبتی ملک به جهت انجام این عملیات ضروری است.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی می توان به فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به کامل ترین بانک اطلاعات ثبتی دسترسی دارد. وی برای انجام جانمایی پلاک از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک استفاده خواهد کرد.

لازم به ذکر است که برای انجام جانمایی پلاک ثبتی هر گز به اشخاص غیر متخصص مراجعه نکنید. زیرا در آن صورت حدود پلاک ثبتی با دقت پایین حاصل می شود.

انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک توسط کارشناس رسمی

جانمایی پلاک ثبتی با استفاده از اسناد و مدارک ثبتی ملک انجام می شود امروزه کاربرد های بسیاری دارد.  به طور کلی جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی می باشد که با انجام آن محل و آدرس دقیق ملک مشخص می شود. این عملیات کمک می کند که با استفاده از نقشه های ثبتی به محل ملک رسید.

در حقیقت ممکن است مرز های ملک بر روی زمین نا معلوم باشد و یا آدرس ملک مشخص نباشد. در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری خواهد بود.

با انجام این عملیات می توان از نقشه های ثبتی قدیمی به محل دقیق ملک رسید. انجام این عملیات حتما باید به افراد متخصص و خبره که به اطلاعات ثبتی نیز دسترسی داشته باشد. بنابراین برای انجام این عملیات می توان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود.

انجام این عملیات توسط کارشناس رسمی دادگستری ابتدا با توجه به اطلاعات درج شده در سند ملک و شماره پلاک ثبتی مندرج در سند اسناد ثبتی استخراج می گردد. در ادامه با بررسی اسناد و مدارک ثبتی ملک و به کمک نقشه ثبتی و نقشه هوایی ملک حدود ثبتی ملک بر آورد می شود. در ادامه تهیه نقشه ثبتی ملک به نقشه یو تی ام انجام می شود. و در نتیجه حدود دقیق ثبتی ملک بر روی زمین تعیین می شود.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما