هزینه نقشه برداری زمین کشاورزی

هزینه نقشه برداری زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام امروزه کاربرد زیادی دارد در واقع بسیاری از سازمان ها این نقشه را از افراد به عنوان مدرکی در خواست می کند. این نقشه در بسیاری از سازمان ها مانند شهرداری، اداره ثبت، اداره منابع طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که مالکین به اختلافاتی بر بخورند از این نقشه به عنوان مدرکی استفاده می شود.

نقشه یو تی ام از زمین کشاورزی امروزه از جانب اداره ثبت اسناد و اداره منابع طبیعی در خواست می شود. در نتیجه لازم است این نقشه با دقت بالا تهیه شود. برای تهیه این نقشه می بایست به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

هزینه نقشه برداری زمین کشاورزی بر طبق تعرفه معلوم می شود. برای انجام نقشه برداری زمین کشاورزی ابتدا حدود ارضی تعیین می شود. برای معلوم نمودن این حدود بر روی زمین از روشی همچون جانمایی پلاک ثبتی ملک استفاده می شود. در ادامه با معلوم نمودن پلاک ثبتی ملک بر روی زمین سپس نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده نشان دهنده اطلاعات فنی ملک می باشد. در نتیجه با ارائه این نقشه و مدارک حقوقی دیگر در نتیجه می توان سند تک برگی برای ملک را اخذ نمود.

مزایای تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام ارزش بالایی در ادارات و سازمان های مختلف ملکی دارد. و تهیه این نقشه برای انجام امور ثبتی و حقوقی ملک در خواست می شود.

تهیه نقشه یو تی ام مزایایی دارد که به این شرح است: عدم تعارض و تجاوز به حدود ثبتی ملک، امکان بررسی موقعیت دقیق املاک، تثبیت پلاک ملک در موقعیت منحصربه فرد خود، به دست آمدن مساحت ملک با دقت بالا، کاهش اختلافات ملکی با تثبیت ملک در موقعیت منحصر به فرد و غیره .

با توجه به این مزایای تهیه نقشه یو تی ام حتما متوجه شده اید که تهیه نقشه یو تی ام بسیار مفید و کاراست. برای تهیه نقشه یو تی ام حتما باید به متخصصینی مانند مهندسان نقشه بردار و کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمایید. تا در سریع ترین زمان ممکن و با بالاترین دقت و با مناسب ترین قیمت و طبق تعرفه این نقشه تهیه گردد. هزینه نقشه برداری زمین کشاورزی و اراضی مسکونی بر طبق تعرفه ای تعیین می شود. و با هم متفاوت می باشند.

تهیه نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

بسیاری از ادارات دولتی برای انجام امور ملکی نقشه یو تی ام از عرصه ملک را از مالک در خواست می کنند. عرصه تمام زمینی است که ساختمان نیز در آن بنا می شود.

در بیشتر مواقع عرصه مد نظر می باشد و بنا اهمیتی ندارد. و فقط برداشت مختصات از عرصه انجام می شود. نمونه های در خواست تهیه نقشه یو تی ام برای عرصه ملک برای اخذ جواز ساخت و اخذ سند تک برگی می باشد.

همچنین ممکن است نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان نیز در خواست شود. در حقیقت به جهت اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان در خواست می شود.

برای تهیه این نقشه به هیچ وجه نباید به یک فرد غیر متخصص مراجعه گردد. زیرا در آن صورت نقشه با دقت پایین به دست می آید. با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری می توان یک نقشه با دقت بالا داشت که در همه ادارات قابل قبول باشد. این کارشناس برای تهیه این نقشه از تجهیزات دقیق و روش های مدرنی استفاده می کند و سپس این نقشه با دقت بالا تهیه و مهر و امضا خواهد شد.

مدارک لازم صدور سند تک برگی برای اراضی زراعی

  • شناسنامه و کارت ملی
  • اصل و کپی قولنامه
  • اصل و کپی سند مشاعی
  • نقشه یو تی ام زمین کشاورزی
  • تکمیل فرم گواهی تعیین مشخصات زمین کشاورزی
  • فیش واریزی به در خواست سند

مراحل اخذ سند تک برگی اراضی زراعی

برای دریافت سند تک برگی لازم است مدارک هویتی بر مالکیت زمین کشاورزی را داشته باشید. در نتیجه لازم است مدارک مورد نیاز را به کارشناس رسمی دادگستری ارائه داد تا وی نقشه یو تی ام را تهیه نماید. در نتیجه با ارائه مدارک تهیه شده به اداره ثبت اسناد سن تک برگی برای مکل صادر می شود.

نقشه یو تی ام اراضی کشاورزی

اراضی کشاورزی مشاعی هستند و حدود و مرز های مشخصی روی زمین ندارند. و معمولا مرزهای این اراضی طبیعی هستند که در طی گذر زمان دچار تغییراتی می شود.

در صورتی که به دلایل مختلف نقشه یو تی ام از اراضی کشاورزی در خواست شود لازم است این نقشه با دقت بالایی تهیه شود. برای تهیه نقشه یو تی ام اراضی کشاورزی لازم است به فردی متخصص مراجعه مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید.

برای اراضی کشاورزی در صورتی که مالک قصد اخذ سند تک برگ داشته باشد می بایست جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. انجام جانمایی پلاک ثبتی مشروط به وجود مدارک ثبتی اراضی می باشد. و در صورتی که اسناد ثبتی مثل نقشه های ثبتی موجود باشد. عملیات قابل انجام خواهد بود. جانمایی پلاک ثبتی یک عملیات تخصصی است که با مراجعه به یک متخصص باید انجام شود تا حدود دقیق اربعه ثبتی به دست آید.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ابتدا مدارک ثبتی را استخراج می کند. و سپس با جانمایی نقشه ثبتی روی زمین، حدود اراضی مشخص می گردد. کارشناس آن را نشانه گذاری خواهد کرد و سپس معمولا در این مرحله این کارشناس با توجه به اینکه صلاحیت تهیه نقشه یو تی ام را نیز دارد، از جی پی اس دو یا سه فرکانسه بهره می گیرد. و سپس گوشه های اراضی را برداشت می کند. در ادامه رسم دقیق نقشه یو تی ام انجام می شود. در ادامه نقشه یو تی ام تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

نقشه یو تی ام اراضی کشاورزی

نقشه یو تی ام اراضی کشاورزی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما