ترسیم کروکی و جانمایی

ترسیم کروکی و جانمایی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

 

نقشه یو تی ام نقشه ایست که با تهیه آن موقعیت منحصر به فرد هر نقطه حاصل می شود. به طوری که اگر در جهان به دنبال مشابه این مختصات گشت نمی توان آن را پیدا کرد. امروزه نقشه یو تی ام با اهداف مختلف در خواست می شود. و سازمان ها و ادارات ملکی به جهت کشف موقعیت دقیق ملک نقشه یو تی ام را از مالکین در خواست می کنند. نقشه یو تی ام به دلیل ویژگی های برتری که دارا است امروزه مشکلات بسیاری را حل نموده است. در خواست نقشه یو تی ام به دلایل مختلف توسط ادارات انجام می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و .. می باشد.

برای تهیه این نقشه حتما مراجعه به فردی که در این مورد صلاحیت داشته باشد ضروری می باشد. تا این نقشه به نحوی تهیه گردد که از جانب همه ادارات پذیرش داشته باشد.

ترسیم کروکی و جانمایی مختصات(نقشه utm) برای تهیه نقشه یو تی ام انجام می شود. برای اینکه بتوان این نقشه را تهیه کرد مراجعه به فردی متخصص ضروری است. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. در نتیجه نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا می شود و معتبر می گردد.

نقشه یو تی ام

ترسیم کروکی و جانمایی یو تی ام مختصات جهانی می باشد. امروزه نقشه یو تی ام از جانب ادارات ملکی بسیار در خواست می شود. دلیل اصلی این امر این مسئله است که با تهیه نقشه یو تی ام موقیعت دقیق جغرافیایی نقاط ملک حاصل می شود. این نقاط را می توان با عملیات نقشه برداری به دست آورد. برداشت و برآورد مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی های ملک تنها با عملیات نقشه برداری و توسط یک فرد متخصص ممکن می باشد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند برداشت زمینی را با دقت بالا انجام دهد. و در نهایت ترسیم کروکی و جانمایی مختصات(نقشه utm) با اتوکد انجام می شود. این نقشه مهر و امضا شده معتبر می شود. و قابل ارائه به ادارات و سازمان های مختلف ملکی خواهد بود.

مختصات یو تی ام به جهت تهیه سند رسمی ملک، تصحیح مغایرت سند، بررسی موقعیت ملک در طرح توسعه شهری استفاده می گردد.

ترسیم کروکی و جانمایی ملک و تهیه پلاک ثبتی آن با مهر و امضای کارشناس رسمی دادگستری در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

09129277534

02166398316

تبدیل سند 

سند های قدیمی و یا همان سند دفترچه ای اشکالات بسیاری دارد. کمبود اطلاعات این اسناد از اصلی ترین معایب سند قدیمی می باشد. معایبی که اسناد قدیمی دارند سبب بروز مشکلاتی می شود. در اسناد قدیمی ملک اطلاعات ملک به صورت حدودی ذکر شده است. در این اسناد تنها اطلاعات حقوقی مالک و اطلاعات نقل و انتقال ملک ذکر شده است. همین معلوم نبودن اطلاعات فنی ملک باعث بروز اشکالاتی شده است.

در حقیقت ممکن است به دلایلی حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم شود. و یا آدرس ملک نا مشخص گردد. همین امر سبب می شود نتوان به کمک سند قدیمی این مجهولات را مشخص نمود. معلوم نبودن حدود و مرز های ملک نیز سبب بروز مشکلات و درگیری های حقوقی ملک می شود.

همچنین این اسناد معایب دیگری همچون امنیت پایین، ناخوانا بودن، عدم درج اطلاعات به صورت دقیق، تعداد صفحات بالا و .. را دارند. در کمترین زمان ممکن بهتر است اقداماتی را انجام داد تا بتوان برای ملک سند جدید اخذ نمود. اسناد تک برگی محاسن بسیاری دارند از جمله دقت بالا، درج اطلاعات مکانی ملک به صورت کامل و دقیق، تک برگ بودن آن، سیستمی بودن اطلاعات سندی ملک و .. می باشد.

برای اینکه بتوان سند تک برگ از اداره ثبت اخذ کرد باید مدارکی از جمله نقشه یو تی ام ملک را با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه نمود. این کارشناس با استفاده از جی پی اس دو فرکانسه پس از برداشت مختصات یو تی ام ملک سپس نقشه ملک را ترسیم و چاپ خواهد کرد. این نقشه با مهر و امضای کارشناس اعتبار می یابد. و در نتیجه قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

افراز و تفکیک اراضی

تفکیک و افراز اراضی به این جهت انجام می شود تا در نتیجه اراضی تقسیم شوند. عبارت تفکیک و افراز اراضی اگرچه شباهت هایی از لحاظ معنی دارند. اما تفاوت های بسیاری دارند و دو امر کاملا متفاوت می باشند. تفکیک ملک هم برای املاک مشاعی ممکن است و هم برای ملک غیر مشاعی در نتیجه با انجام تفکیک ملک تقسیم ملک به درستی انجام می شود. و همین امر باعث می شود اراضی به قطعات کوچک تر تبدیل شود و ملک تجزیه شود. با مراجعه به اداره ثبت اسناد می توان در خواست تفکیک داد.

افراز ملک تنها برای ملک مشاعی انجام می شود. یعنی حتما باید ملک دارای دو یا چند شریک باشد تا افراز معنی بگیرد. این امر انجام می شود تا در نتیجه سهم هر یک از افراد از ملک مشاعی معلوم شود و سپس جداسازی شود. افراز اراضی هم به صورت تراضی و هم بالاجبار انجام می گیرد. در واقع ممکن است افراز با توافق بین شرکا با مراجعه به اداره ثبت انجام شود و در صورتی که بین شرکا اختلاف وجود داشته باشد و با شکایت یکی از شرکا به دادگاه افراز انجام خواهد شد.

انجام عملیات تفکیک و افراز اراضی از عهده فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید. برای انجام افراز و تفکیک اراضی لازم است در ابتدای امر نقشه یو تی ام تهیه شود. با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک حاصل می شود.

کارشناس در گوشه های ملک با جی پی اس دو فرکانسه که دستگاهی با دقت بالا است و سپس نقشه یو تی ام ملک با نرم افزار ترسیم می گردد. سپس نقشه افراز و تفکیک روی این نقشه ترسیم می گردد. با استفاده از روش های تخصصی روی زمین جانمایی خواهد شد. نشانه گذاری می گردد. تثبیت آن انجام می شود.

 

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما