تعرفه نقشه برداری اداره ثبت اسناد

تعرفه نقشه برداری اداره ثبت اسناد

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نقشه یو تی ام از جانب اداره ثبت اسناد برای انجام امور ثبتی مختلف در خواست می شود. در واقع به جهت تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ لازم است این نقشه تهیه گردد.

برای انجام نقشه برداری به جهت تهیه نقشه یو تی ام لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. این فرد متخصص همان کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می باشد. کارشناس به جهت تهیه نقشه یو تی ام از تجهیزات و نرم افزار دقیق نقشه برداری استفاده خواهد کرد.

تهیه نقشه یو تی ام اداره ثبت

در سند تک برگ تمامی اطلاعات با دقت بالا درج شده است. برای به دست آوردن این اطلاعات می بایست موقعیت و مساحت دقیق ملک به دست بیاید. و در سند درج گردد. برای فراهم کردن این اطلاعات بایستی نقشه یو تی ام تهیه گردد. تهیه نقشه یو تی ام وقتی ممکن است. که حدود و موقعیت ملک مشخص باشد. در صورتی که یکی از این دو مورد مشخص نباشد. لازم است اقدام به مشخص کردن آن ها کرد.

در واقع در صورت نا مشخص بودن حدود اربعه ملک بر روی زمین لازم است. جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. برای انجام این عملیات از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک استفاده می شود. در ادامه با معلوم شدن حدود پلاک ثبتی ملک سپس نقشه برداری از ملک آغاز می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی لازم است انجام شود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و بعد از برداشت مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی ها در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. نقشه تهیه شده مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود تا در نتیجه سند تک برگ صادر گردد.

تهیه نقشه یو تی ام اداره ثبت

تهیه نقشه یو تی ام اداره ثبت

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما