جانمایی پلاک ثبتی تهران

جانمایی پلاک ثبتی تهران

به جهت معلوم نمودن آدرس ملک و همچنین مشخص نمودن حدود ثبتی ملک می بایست جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. و انجام جانمایی ثبتی را به فردی دارای صلاحیت که به بانک اطلاعات ثبتی دسترسی دارد. همچون کارشناس رسمی دادگستری می توان سپرد.

ممکن است فردی به دلایلی از جمله مهاجرت ملک و املاک خود را رها کرده باشد. و بعد از گذشت سال ها برای مراجعه به ملک خود به مشکل بر بخورد. در واقع با توجه به تغییرات رخ داده در بافت املاک یافتن آدرس ملک ممکن نخواهد بود. همچنین با توجه به قدیمی بودن سند ملک مالک نمی تواند به کمک سند ملک آدرس ملک را بیابد. در واقع اسناد قدیمی حاوی اطلاعات مکانی ملک نمی باشد. و تنها حد و حدود ملک در آن ذکر شده است.

به املاکی که آدرس نا معلومی دارد گمشده می گویند. و یافتن آدرس ملک گمشده تنها زمانی ممکن است. که جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. این عملیات با استفاده از اسناد و مدارک ثبتی ملک انجام می شود. به جهت انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی لازم است. به یک متخصص مراجعه شود. و کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی با دسترسی به بانک اطلاعات ثبتی منطقه می تواند. به آدرس ملک پی ببرد.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی تمامی مدارک قدیمی ملک به کارشناس ارائه می شود. در ادامه با توجه به این اسناد از بانک اطلاعات ثبتی، نقشه ثبتی ملک استخراج می شود. و آدرس ملک مشخص می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین در نتیجه حدود ثبتی ملک معلوم می گردد. در ادامه نقشه یو تی ام ملک قابل تهیه خواهد بود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می گیرد.

انجام جانمایی پلاک ثبتی

جانمایی پلاک ثبتی به جهت تعیین مرز های ملک فاقد دیوارکشی و همچنین برای تعیین آدرس ملک گمشده قابل انجام است. این عملیات با استفاده از اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک انجام می گیرد.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص با تجربه به بانک اطلاعات ثبتی املاک دسترسی دارد و می تواند این عملیات را با بالاترین دقت انجام دهد.

به جهت انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک این متخصص برای انجام این عملیات ابتدا اسناد و مدارک ثبتی ملک را جمع آوری خواهد کرد. و در ادامه با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه با معلوم شدن حدود ثبتی ملک سپس نقشه برداری از ملک انجام می شود برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می گردد. و مختصات یو تی ام کنج ها را برداشت خواهد کرد در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام را انجام خواهد داد. ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود و این نقشه با دقت بالا به دست می آید.

پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک چیست؟

پلاک ثبتی ملک برای شناسایی املاک می باشد. سازمان ثبت اسناد و املاک برای اینکه بتواند املاک و اراضی را شناسایی نماید. این سازمان تقسیم بندی و طبقه بندی اراضی را انجام می دهد. تقسیم بندی از استان آغاز می شود. و در نتیجه به واحد های کوچک تر و قابل شناسایی تقسیم می گردد.

به هر واحد بخش میگویند. سپس بخش ها تبدیل به قطعات کوچک می شود. و برای هر قطعه پلاک ثبتی اصلی و فرعی در نظر گرفته می شود. قطعات اصلی نیز به قطعه های فرعی کوچک تر تقسیم می شود. به قطعه اصلی قطعه مادر گفته می شود. که درون آن چندین قطعه فرعی وجود دارد. انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک با استفاده از پلاک ثبتی و اسناد و مدارک ثبتی ملک انجام می شود.

کاربرد های جانمایی پلاک ثبتی ملک

جانمایی پلاک ثبتی ملک به جهت تعیین حدود اربعه ملکی که دیوار کشی آن به دلایلی از بین رفته است انجام می شود. همچنین این عملیات برای تعیین آدرس ملک گمشده انجام می گیرید. برای اخذ سند تک برگی اراضی زراعی نیز ابتدا لازم است. مرز های اراضی با جانمایی پلاک ثتبی ملک معلوم شود. و نقشه یو تی ام تهیه شود.

مراحل انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک

  • جمع آوری و بررسی داده ها: در این مرحله اسناد و مدارک قدیمی ملک همچون سند دفترچه ای، بنچاق ، قولنامه، سند مادر گرد آوری و بررسی می شود. و اطلاعاتی از ملک به دست می آید.
  • استخراج نقشه ثبتی ملک: با توجه به پلاک ثبتی ملک نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود.
  • جانمایی ملک: در این مرحله با تهیه اطلاعات مربوط به سال اخذ پلاک ثبتی و نقشه ثبتی استعلامی می توان جانمایی ملک را انجام داد. در واقع با ژئورفرنس عکس هوایی می توان موقعیت ملک را تعیین نمود.
  • تعیین مختصات یو تی ام: در این مرحله با انجام پردازش در نتیجه مختصات یو تی ام از عکس هوایی استخراج می شود. و بر روی زمین پیاده سازی می شود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک گمشده

ملک گمشده ملکی است که فاقد آدرس مشخص می باشد. گاهی به دلیل رها سازی ملک قدیمی به مدت طولانی آدرس ملک برای مالک نا معلوم خواهد شد. در واقع با استفاده از سند قدیمی نمی توان آدرس ملک را پیدا کرد. و انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ضروری است که بااستفاده از پلاک ثبتی مندرج در سند انجام می شود.

در حقیقت با گذشت زمان بافت املاک منطقه تغییراتی می کند. و همین امر باعث می شود. تعیین آدرس ملک ممکن نباشد. انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک را می توان به متخصص دارای صلاحیتی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد.

انجام جانمایی پلاک ثبتی تهران را می توان به کارشناس رسمی دادگستری که به اسناد و مدارک ثبی دسترسی دارد، سپرد. این فرد متخصص با جمع آوری تمام اسناد مانند  سند دفترچه ای ، سند مادر، بنچاق، قولنامه و غیره و همچنین اسناد ثبتی بررسی های لازم را انجام می دهد تا تشخیص دهد پلاک ثبتی مندرج در سند قدیمی به کدام قطعه از زمین تعلق دارد. کارشناس بعد از تشخیص حدود و آدرس ملک جانمایی نقشه ثبتی را برروی زمین انجام می دهد تا حدود اربعه ملک معلوم گردد. همچنین بعد از انجام این عملیات نقشه یو تی ام تهیه می شود. با تهیه این نقشه اخذ سند تک برگی برای ملک ممکن خواهد بود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک گمشده

جانمایی پلاک ثبتی ملک گمشده

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما