کارشناس جانمایی پلاک ثبتی

کارشناس جانمایی پلاک ثبتی

در صورت مشخص نبودن حدود ملک اختلافاتی به وجود خواهد آمد. زیرا در این صورت ممکن املاک مجاور به حدود ملک تعارض کنند. بنابراین اگر که حدود اربعه ملکتان به دلایلی معلوم نمی باشد هر چه زود تر اقدامات لازم را برای جانمایی پلاک ثبتی انجام دهید. همچنین این عملیات تخصصی به جهت یافتن آدرس ملک گمشده نیز کاربرد دارد.

به جهت انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک لازم است به یک فرد متخصص و مورد اعتماد همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. کارشناس جانمایی پلاک ثبتی ملک برای انجام این عملیات ابتدا مدارکی مثل سند دفترچه ای، بنچاق، قولنامه و.. از مالک اخذ کرده و سپس بررسی خوهد کرد. در ادامه اسناد ثبتی از بانک اطلاعات ثبتی منطقه استخراج می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه نقشه یو تی ام قابل تهیه خواهد بود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا می شود تا قابل ارائه باشد.

پلاک ثبتی چیست؟

اداره ثبت اسناد و املاک به جهت شناسایی ملک برای هر ملک شماره ای را در نظر گرفته است. این شماره همانند کدملی برای افراد می باشد. این شماره برای شناسایی ملک استفاده می شود. پلاک ثبتی به صورت قطعه فلزی که در آن شماره ملک نیز درج شده است بر روی خانه نصب می شود. این شماره در سمت بالای صفحه دوم سند مالکیت درج می شود. برای هر ملک یک شماره پلاک فرعی و اصلی در نظر گرفته می شود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک

جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی تخصصی است و انجام آن با استفاده از پلاک ثبتی ملک و اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک ممکن است. برای انجام این عملیات مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ممکن می باشد. با مراجعه به این متخصص در کمترین زمان و با بالاترین دقت موقعیت و حدود پلاک ثبتی حاصل می شود.

عوامل موثر بر قیمت جانمایی پلاک ثبتی

جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی تخصصی است و انجام آن نیازمند دانش فنی و تخصص است. هزینه انجام جانمایی پلاک ثبتی در قبال مسئولیت زیاد کارشناس بسیار پایین است. هزینه جانمایی پلاک ثبتی ملک بر طبق تعرفه معلوم می شود و به عواملی بستگی دارد.

از جمله عوامل موثر بر تعیین قیمت جانمایی پلاک ثبتی مساحت و منطقه ثبتی که ملک در آن قرار دارد می باشد.  همچنین مواردی وجود دارد که جانمایی پلاک ثبتی ممکن نیست در واقع این مسئله به دلیل لغزش های ثبتی به وجود می آید. کارشناسان جانمایی پلاک ثبتی معمولا انجام جانمایی پلاک ثبتی این مناطق را قبول نمی کنند و یا به دلیل سختی کار مبلغ بیشتری را در خواست می کنند. حداقل مبلغ برای انجام جانمایی پلاک ثبتی بر طبق تعرفه دومیلیون تومان است. تیم کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی رادین مپ با در دسترسی به کامل ترین بانک اطلاعات ثبتی می تواند انجام این عملیات را بر عهده بگیرد.

جانمایی پلاک ثبتی اخذ سند تک برگی

اسناد دفترچه ای معایب و کاستی هایی دارند که باعث می شود. مشکلاتی برای ملک و مالک در آینده به وجود آید. بسیاری از کلاهبرداری های ملک با وجود این اسناد پیش می آید. و در واقع این اسناد امنیت بالایی ندارند. از جمله معایب اسناد قدیمی درج نشدن اطلاعات در سیستمی، امنیت پایین، دست نویس بودن، عدم درج اطلاعات مکانی و .. می باشد.

اسناد تک برگی که بعد از اسناد قدیمی به وجود آمدند معایب اسناد قدیمی را ندارد. این اسناد امنیت بالایی دارند و از آنجایی که در سیستم اداره ثبت اطلاعات ملک ذخیره می گردد. کاهبرداری با آن ممکن نیست.

با مراجعه به اداره ثبت اسناد می توان سند تک برگی برای ملک اخذ کرد. به جهت اخذ این سند لازم است مدارکی از جمله نقشه یو تی ام را تهیه کرد. برای اخذ سند تک برگ باید ابتدا حد و مرز دقیق ملک مشخص باشد. در صورت مشخص نبودن حدود ملک ممکن است باعث بروز اختلافاتی شود. برای این منظور بایستی جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

به منظور انجام این عملیات کارشناس جانمایی پلاک ثبتی یعنی همان کارشناس رسمی دادگستری تواناست.

برای جانمایی پلاک ثبتی به اسناد ثبتی مثل نقشه های ثبتی نیاز است که کارشناس پس از جمع آوری مدارک موجود و اسناد ثبتی این کار را انجام می دهد. و نقشه های ثبتی را روی زمین جانمایی می کند و سپس حدود ملک مشخص می شود. و بعد با تهیه نقشه یو تی ام مالک می تواند از اداره ثبت برای ملک سند تک برگ اخذ کند.

جانمایی پلاک ثبتی ملک گمشده

سازمان ثبت اسناد به منظور مشخص کردن هر ملک و اراضی آن ها را تقسیم کرده است. و این تقسیم بندی از استان شروع شده و به قطعات کوچک ختم می شود. و برای هر قطعه یک پلاک ثبتی در نظر گرفته است. ممکن است ملکی گمشده باشد و آدرس معلومی نداشته باشد در نتیجه برای معلوم نمودن آدرس ملک گمشده انجام جانمایی پلاک ثبتی ضروری است. در واقع ممکن است به دلایلی از جمله مهاجرت حدود ثبتی و آدرس ملک نامعلوم باشد.

طریقه انجام جانمایی پلاک ثبتی توسط کارشناس رسمی دادگستری به این شرح است که ابتدا مدارکی که مالکیت شخص را بر اراضی ثابت می کند اخذ خواهد شد. در مرحله بعد اسناد ثبتی ملک مانند نقشه های ثبتی ملک استخراج خواهد شد. و سپس کارشناس بررسی اسناد و نقشه های ثبتی را انجام می دهد. در ادامه نقشه ثبتی ملک بر روی زمین جانمایی و حدود ثبتی ملک و آدرس آن معلوم می شود. تا در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام ممکن خواهد بود. در ادامه کارشناس مختصات یو تی ام ملک را با جی پی اس دو فرکانسه برداشت و سپس نقشه یو تی ام ملک را ترسیم و چاپ خواهد کرد. و با مهر و امضای خود زیر این نقشه اعتبار لازم برای این نقشه فراهم خواهد شد و مورد قبول اداره ثبت برای صدور سند تک برگ قرار خواهد گرفت.

جانمایی پلاک ثبتی ملک گمشده

جانمایی پلاک ثبتی ملک گمشده

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما