چگونه نقشه utm بگیریم ؟

چگونه نقشه utm بگیریم ؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی در خواست می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد و مدارک می باشد. شاید برای شما نیز سوال پیش بیاید که چگونه نقشه utm بگیریم، برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به فردی دارای صلاحیت مراجعه نمود. تا این نقشه با دقت بالا حاصل شود. برای تهیه نقشه utm می توان به یک فرد متخصص و با تجربه ای همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام

از جمله اداراتی که تهیه نقشه یو تی ام را در خواست می کند اداره ثبت اسناد می باشد. در واقع به جهت تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگ لازم است مدارکی از جمله نقشه یو تی ام تهیه شود. تا در نتیجه اطلاعات فنی ملک معلوم گردد. با تهیه نقشه یو تی ام موقعیت،ابعاد و مساحت دقیق ملک با دقت بالا مشخص می شود.

مالکین ممکن است این سوال برایشان پیش بیاید که چگونه نقشه utm بگیریم ؟

برای تهیه نقشه utm می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مر اجعه نمود این متخصص به جهت تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد و مختصات یو تی ام کنج ها را برداشت خواهد کرد در ادامه با اتمام برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود و این نقشه با اتوکد ترسیم می شود. نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد و مدارک خواهد بود.

برخی از افراد برای تهیه نقشه یو تی ام به اشخاص غیر متخصص مراجعه می کنند اما این کار اشتباه است زیرا نقشه یو تی ام با دقت پایین حاصل می شود و مورد قبول قرار نخواهد گرفت.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام

نحوه تهیه نقشه یو تی ام

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما