پلاک ثبتی مناطق تهران

پلاک ثبتی مناطق تهران

پلاک ثبتی به جهت شناسایی املاک به وجود آمده است. یکی از کاربرد های پلاک ثبتی ملک انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی به کمک آن می باشد. پلاک ثبتی مناطق تهران توسط سازمان ثبت اسناد تعیین شده است.

جانمایی سند های قدیمی یا همان جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی تخصصی است. که با استفاده از اسناد ثبتی ملک انجام می شود. و در نهایت معلوم می شود. که پلاک ثبتی ملک متعلق به کدام قطعه از زمین می باشد. و آدرس ملک مشخص می شود.

در واقع ممکن است که فردی به مدت طولانی از ملک خود بی خبر باشد. و پس از گذشت سالها قصد داشته باشد. آدرس ملک خود را پیدا کند. در این صورت ممکن است. موفق به یافتن آدرس ملک خود نشود. که در این مواقع لازم است. که عملیات جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. در واقع اسناد قدیمی ملک حاوی اطلاعات مکانی نمی باشند. پس لازم است. با بررسی نقشه های ثبتی و نقشه هوایی ملک این عملیات تخصصی انجام شود. و آدرس ملک معلوم شود.

پلاک ثبتی اصلی و فرعی

سازمان ثبت اسناد و املاک به جهت شناسایی املاک برای هر زمین یک کد اختصاص داده است. در واقع استان به بخش های کوچک تر تقسیم شده است. و هر بخش به قطعات کوچک تر تقسیم شده است. به این قطعات قطعه اصلی گفته می شود. در ادامه قطعه اصلی نیز به قطعات کوچک تر فرعی تقسیم می شود. هر قطعه فرعی یک پلاک فرعی خواهد داشت. پلاک ثبتی مناطق تهران از پلاک اصلی و فرعی تشکیل شده است.

جانمایی پلاک ثبتی

تعیین موقعیت دقیق ملک بر روی زمین با استفاده از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ممکن می باشد. در واقع برای انجام این عملیات تخصصی اسناد قدیمی ملک گرد آوری می شود. اسنادی همچون بنچاق، قولنامه، سند دفترچه ای، سند مادر اسناد قدیمی ملک باشد. که لازم است بررسی گردد. بعد از بررسی این اسناد سپس نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود. و با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک مشخص می شود.

مراحل جانمایی پلاک ثبتی ملک

  1. جمع آوری و بررسی اسناد و مدارک: در این مرحله اسنادی همچون بنچاق، قولنامه، سند دفترچه ای، سند مادر گرد آوری می شود. در ادامه این اسناد بررسی می شود.
  2. تهیه نقشه ثبتی ملک: با توجه به پلاک ثبتی و با دسترسی به بانک اطلاعات ثبتی نقشه ثبتی ملک استخراج می شود.
  3. جانمایی ملک بر روی نقشه و تعیین موقعیت دقیق ملک: در این مرحله با استفاده از نقشه ثبتی ملک و حدود اربعه ملک امکان یافتن مختصات یو تی ام کنج ها وجود خواهد داشت.
  4. پیاده سازی و میخ کوبی: بعد از به دست آمدن مختصات یو تی ام کنج ها در ادامه با استفاده از جی پی اس نقاط بر روی زمین پیاده سازی و میخکوبی می شود.

کاربرد جانمایی پلاک ثبتی

  • مشخص نمودن موقعیت دقیق ملک
  • یافتن آدرس ملک گمشده
  • جانمایی ملکی که حدود مرزی نا معلومی دارد
  • برای اطمینان از درستی نقشه ثبتی ملک
  • برای حل اختلافاتی که بر سر حدود و مرز ها به وجود می آید.

انجام جانمایی پلاک ثبتی اخذ سند تک برگ

جانمایی پلاک ثبتی انجام می شود. تا آدرس و حدود ثبتی ملک معلوم شود. در واقع ممکن است فردی قصد اخذ سند تک برگ برای ملک خود را داشته باشد. اما ملک مورد نظر حدود اربعه معلومی بر روی زمین نداشته باشد. در این صورت می بایست. جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. و سپس نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی تهیه شود. برای انجام این عملیات تخصصی می توان. به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کرد. این متخصص ابتدا اسناد قدیمی ملک را جمع آوری خواهد کرد.

سپس از بانک اطلاعات ثبتی منطقه اسناد ثبتی ملک استخراج می شود. در ادامه با پیدا شدن نقشه ثبتی ملک و جانمایی آن بر روی زمین حدود ثبتی ملک مشخص می گردد. در ادامه با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه مختصات یو تی ام کنج ها برداشت می گردد. و سپس نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی ترسیم و چاپ خواهد شد. این نقشه قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. و در نتیجه سند تک برگ برای ملک صادر خواهد شد.

جانمایی پلاک ثبتی برای یافتن آدرس

در صورتی که ملک گمشده باشد. و آدرس نا معلومی داشته باشد. در واقع با رها کردن ملک به مدت طولانی با گذشت زمان در نتیجه یافتن آدرس ملک ممکن نخواهد بود. زیرا بافت منطقه با گذشت زمان دچار تغییراتی می شود. و ممکن است. مالک با سند قدیمی خود موفق به یافتن آدرس ملک نشود. در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی ضروری است.

برای جانمایی پلاک ثبتی از اسناد قدیمی و ثبتی ملک استفاده می شود. و در نتیجه آدرس ملک بر روی نقشه ثبتی ملک معلوم می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه با معلوم شدن. این حدود نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه با مهر و امضا قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. تا امکان اخذ سند تک برگ برای ملک وجود داشته باشد.

انجام جانمایی پلاک ثبتی از عهده چه کسی بر می آید؟

برخی از افراد از اهمیت تهیه این نقشه مطلع نمی باشد. و انجام این عملیات را به نقشه برداران آماتور می سپارند. اما از آنجایی که این عملیات تخصصی می باشد. در نتیجه موقعیت و حدود اربعه دقیق ملک حاصل نمی شود. و ملک در موقعیت پلاک ثبتی خود قرار نخواهد گرفت. و همین امر سبب بروز مشکلاتی برای مالک می شود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک می توان. به یک فرد متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند. این عملیات را انجام دهد.

این متخصص به بانک اطلاعات ثبتی منطقه دسترسی دارد. و با تجربه خود می تواند. این عملیات را انجام دهد. برای انجام این عملیات اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک بررسی می شود.

انجام جانمایی پلاک ثبتی از عهده چه کسی بر می آید؟

انجام جانمایی پلاک ثبتی از عهده چه کسی بر می آید؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما