نقشه تفکیکی آپارتمان

نقشه تفکیکی آپارتمان

بعد از اتمام ساخت و ساز در نتیجه لازم است تفکیک آپارتمان انجام شود. تا مساحت و متراژ دقیق هر واحد معلوم شود و سند تک برگ برای هر واحد از آپارتمان صادر شود. در واقع نقشه تفکیکی آپارتمان یکی از مدارکی است  که لازم است تهیه نمود و به اداره ثبت اسناد ارائه نمود. در نتیجه سند تک برگی را اداره ثبت اسناد صادر خواهد کرد. تفکیک آپارتمان به جهت جداسازی هر یک از قسمت های آپارتمانی انجام می شود. همچنین در صورتی که قصد انجام معامله ملک را داشته باشید و بخواهید واحد های آپارتمانی را قبل از اتمام ساخت آپارتمان معامله نمایید.

در نتیجه لازم است پیش تفکیک آپارتمان انجام شود. در واقع پیش تفکیک آپارتمان پیش از اتمام ساخت آپارتمان انجام می شود. با انجام آن مساحت و متراژ دقیق هر واحد حاصل می شود. در نتیجه با معلوم شدن این اطلاعات انجام معامله با اطمینان بالا ممکن می باشد

پیش تفکیک آپارتمان را کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بسپارید. تا در نتیجه این عملیات به صورت اصولی انجام شود.

کارشناس رسمی دادگستری با استفاده از تجهیزاتی مثل توتال استیشن و متر لیزری برداشت از واحد های آپارتمانی انجام خواهد داد. در ادامه ترسیم دقیق نقشه تفکیکی انجام می شود. با تهیه نقشه تفکیک آپارتمان مساحت دقیق هر یک از واحد های آپارتمانی حاصل می شود. در نتیجه انجام معامله با اطمینان بالا ممکن خواهد بود. و از انجام این معامله هیچ یک از طرفین معامله متضرر نخواهند شد.

تفکیک اراضی

تفکیک اراضی به جهت تجزیه اراضی به قطعات کوچک تر انجام می شود. در نتیجه اراضی به قطعات کوچک تر تبدیل می شود. تفکیک آپارتمان برای اراضی مشاعی و غیر مشاعی ممکن می باشد و در نتیجه منتهی به تقسیم اراضی می شود.

در واقع ممکن است فردی مالک قطعه زمینی به مساحت یک هکتار باشد. در نتیجه مالک قصد تقسیم اراضی خود را به قطعات 100 متری را داشته باشد. تا بتواند اراضی خود را به باغ تبدیل کند.  در نتیجه انجام تفکیک زمین ضروری است. انجام تفکیک زمین توسط کارشناس رسمی دادگستری قابل انجام است و با تهیه نقشه یو تی ام و تبدیل آن به نقشه تفکیکی ممکن می باشد. در نتیجه  امکان اخذ سند برای هر قطعه وجود خواهد داشت. و اراضی دیوار کشی و بر روی زمین تثبیت می شود.

تفکیک آپارتمان

تفکیک آپارتمان در واقع اختصاص سند های مستقل که شامل محدوده های مشاعی و منضمات به واحد های آپارتمانی می باشد.

عملیات تفکیک آپارتمان باید توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی قابل انجام می باشد. هر آپارتمانی که بر روی زمین ساخته می شود. اگر سند مالکیت مشاعی باشد و یا چند مالک داشته باشد. در این شرایط به جهت اینکه مالکیت هر واحد معلوم شود باید هر واحد مجزا شود. و در نتیجه قسمت های همچون پارکینگ و انباری و .. به طور دقیق معلوم شوند. در صورت وجود سند های قبلی باطل می شود و در نتیجه برای هر یک از واحد ها سند جدیدی صادر می شود و به مالک تحویل می شود.

تفکیک آپارتمان را به چه کسی بسپاریم؟

تفکیک آپارتمان با اتمام ساخت آپارتمان انجام می شود. با انجام تفکیک آپارتمان مساحت و متراژ دقیقی از هر واحد به دست می آید. انجام تفکیک آپارتمانی را کارشناس نظام مهندسی انجام می دهد.

پیش تفکیک آپارتمان را کارشناس رسمی دادگستری انجام می دهد. برای انجام پیش تفکیک آپارتمان مساحت و متراژ دقیق هر یک از واحد های آپارتمانی به دست می آید.

تفکیک آپارتمان چه دستور العمل هایی دارد؟

تفکیک آپارتمان انجام می شود تا در نتیجه مساحت و متراژ دقیق هر واحد حاصل شود. این امر به جهت تجزیه و جداسازی هر قسمت از آپارتمان انجام می شود.

تفکیک آپارتمان دستور العملی دارد که شامل:

  • صورت مجلس تفکیک شامل مواردی همچون پلاک ثبتی ملک، نوع ملک، آدرس ملک، نام و نام خانوادگی مالک، نوع سند و .. می باشد.
  • تفکیک آپارتمان انجام نمی شود مگر بعد از صدور گواهی پایانکار.
  • حدود اربعه ملک بر طبق سند ملک ذکر می گردد و لازم است با گواهی پایانکار مطابقت داشته باشد.
  • تعداد انباری های ساختمان لازم است ذکر شود.
  • دیوار فوصل بنا با مشاعات مفروز محسوب می شود.
  • حدود بالکن مسقف واحد اختصاصی می باشد.
  • قسمت های مشترک آپارتمان با ذکر مساحت و حدود تعریف می شود.
  • راه پله ای که مورد استفاده آپارتمان است مشاعات می باشد.
  • حیاط،حیاط خلوت، محل عبور کانال کولر مشاعات می باشد.

نحوه انجام تفکیک آپارتمان کارشناس رسمی دادگستری

تفکیک آپارتمان انجام می شود. تا در نتیجه بعد از انجام ساخت و ساز آپارتمان و با صدور پایانکار سند تک برگ برای هر واحد صادر شود. این عملیات با اتمام ساخت آپارتمان انجام می شود. در واقع بعد از اتمام ساخت و ساز آپارتمان این عملیات انجام می شود تا اطلاعات دقیقی از ملک حاصل شود و در نتیجه اخذ سند تک برگی برای هر یک از واحد های آپارتمانی وجود داشته باشد. نقشه تفکیکی آپارتمان را کارشناس نظام مهندسی تهیه می کند.

همچنین پیش تفکیک آپارتمان عملیاتی است که با انجام آن مساحت، متراژ دقیق هر واحد پیش از اتمام ساخت آپارتمان انجام می شود.

ممکن است که فردی بخواهد از مساحت دقیق ملک خود اطلاع کسب کند. یا اینکه بخواهد از مساحت ملک خود مطمئن شود. در نتیجه با انجام تفکیک آپارتمان این امر ممکن خواهد بود. همچنین انجام این عملیات پیش از اتمام ساخت آپارتمان کاربرد دارد. در واقع به جهت انجام معامله پیش خرید و پیش فروش واحد های آپارتمانی انجام این عملیات اهمیت پیدا می کند. تا در نتیجه مساحت و متراژ دقیق هر واحد معلوم شود. و امکان انجام این معامله با اطمینان بالا وجود داشته باشد.

امروزه افراد بسیاری مایل اند که معامله پیش خرید و پیش فروش را انجام دهند. در نتیجه برای اینکه این معامله با اطمینان بالا انجام شود و افراد از انجام معامله متضرر نشوند لازم است پیش تفکیک آپارتمان انجام شود. برای انجام پیش تفکیک آپارتمان می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص از تجهیزات و نرم افزار های دقیقی برای پیش تفکیک آپارتمان استفاده می کند.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما