میخ کوبی زمین چیست؟

میخ کوبی زمین چیست؟

از گذشته تا به حال ما بسیار شاهد تعرض اراضی به همدیگر بودیم که این باعث ایجاد مشکل بین مالکان میشد و در صورت بروز شکایت حل و فصل این مشکل بسیار سخت میشد که با تهیه تصاویر هوایی و ارائه آن میتوانند موقعیت ملک را به صورت دقیق به دست آورده و از تعارض اراضی به همدیگر جلوگیری کنند. اما با یک سری اعمال از قبل میتوانند جلوی تعرض اراضی به همدیگر را بگیرند که در ادامه با مفهوم میخ کوبی آشنا خواهیم شد.

میخ کوبی چیست؟

به میخ زنی در چهار گوشه زمین جهت جلوگیری از تعرض اراضی مجاور به همدیگر میخ کوبی زمین گفته می شود. برای این کار مهندس نقشه بردار ابندا با استفاده از نقشه UTM و نقشه هوایی موقعیت دقیقی ملک را مشخص خواهد کرد و بعد از مشخص شدن موقعیت ملک، با کوبیدن میخ به چهار گوشه زمین میخ کوبی از تعرض اراضی به همدیگر جلوگیری خواهد کرد.

دلایل میخ کوبی زمین :

  • عدم استفاده از تکنولوژی های پیشرفته که موقعیت دقیق ملک در دسترس نباشد
  • تعرض اراضی مجاور به همدیگر
  • تفکیک زمین بین شرکا: این به این معنی می باشد در صورتی که مالک یک زمین چند نفر باشد مهندس نقشه بردار با تهیه نقشه یو تی ام و عکس های هوایی مقدار زمین متعلق به هر شریک را مشخص و در نهایت با میخ کوبی زمین، زمین را بین شرکا تفکیک میکنند
  • نبود یا گم شدن سند: در برخی موارد نیز شاهد این موضوع هستیم که سند ملک موحود است اما در دسترس نیست که در این موارد مالک مذکور با ارائه مدارک موجود به سازمان های مربوطه اقدام به تعیین موقعیت ملک میکند.
  • میخ کوبی زمین برای پروژه های عمرانی : برای ایجاد پروژه های عمرانی حتما تا به حال دیده اید. که قبل از شروع پروژه برای مشخص کردن حد و مرز پروژه در حال ایجاد میخ کوبی هایی در زمین ایجاد می شود. که این نیز یکی از کاربرد های میخ کوبی زمین است.

نحوه انجام میخ کوبی:

زمانی که مالک زمین برای مشخص کردن موقعیت دقیق ملک خود و پیشگیری از تعارض اراضی دیگر به زمین مذکور اقدام به میخ کوبی میکند ابتدا باید قبل از هرچیزی اقدامات زیر صورت گیرد:

  • ابتدا باید با یک مهندس نقشه بردار که تخصص کافی در یان زمینه را دارد صحبت کنید
  • مهندس نقشه بردار در ابتدای کار باید یک نقشه UTM از زمین شما را تهیه کند.
  • در مرحله بعد باید مهندس نقشه بردار عکس های هوایی از موقعیت ملک شما را تهیه کند تا مکان دقیق ملک مشخص شود
  • در مرحله چهارم با جانمایی نقشه یو تی ام با عکس های هوایی به صورت دقیق موقعیت دقیق ملک مشخص خواهد شد.
  • در نهایت با در دست داشتن موقعیت ملک در چهار گوشه زمین عملیات میخ کوبی آغاز خواهد شد.

هزینه میخ کوبی زمین:

هزینه میخ کوبی زمین بستگی به مساحت زمین ، مختصات زمین و… دارد در صورتی که مختصات و موقعیت ملک مشخص باشد میخ کوبی زمین به سریع ترین شکل ممکن انجام خواهد شد و هزینه زیادی در بر نخواهد گرفت ولی در صورتی که مختصات زمین مشخص نباشد ابندا باید اقدام به تهیه نقشه یو تی ام و عکس های هوایی و سپس جانمایی پلاک ثبتی با نقشه هوایی کرد و در نهایت میتوان میخ کوبی زمین را آغاز کرد که هر کدام هزینه جداگانه دارند. در کل با توجه به موقعیت ملک شما تعرفه میخ کوبی زمین متفاوت خواهد بود

سخن آخر:

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشد و اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورده باشید. در این مقاله ما ابتدا شما را با مفهوم میخ کوبی زمین آشنا کردیم. و در ادامه دلایل میخ کوبی زمین را با هم بررسی کردیم. تا در صورتی که چنین اتفاقی برای شما رخ داد اقدام به میح کوبی زمین کنید. و در نهایت نیز هزینه های میخ کوبی زمین را با هم بررسی کردیم. نهایت سعی ما در این مقاله این بود. که هر آنچه در مورد میخ کوبی زمین نیاز داشتید. را به شما ارائه دهیم در صورتی که سوالی در این مورد داشتید. میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. تمام سعی ما در این است که بهترین راهکار را به شما ارائه دهیم.

هزینه میخ کوبی زمین:

هزینه میخ کوبی زمین:

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رأی: 1

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما