محاسبه آنلاین هزینه نقشه برداری

محاسبه آنلاین هزینه نقشه برداری

یکی از مواقعی که لازم است این نقشه تهیه شود برای امور ثبتی و سندی می باشد. در واقع برای تعویض سند دفترچه ای به سند تک برگ برای اینکه اطلاعات مکانی ملک معلوم گردد. لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود. با تهیه این نقشه موقعیت منحصر به فرد ملک،مساحت ملک با دقت بالا حاصل شود.

همچنین از این نقشه برای امور قضایی نیز استفاده می شود. در واقع به منظور حل اختلافات ملکی یکی از مدارکی که معمولا در خواست می شود. نقشه یو تی ام از ملک می باشد.

محاسبه آنلاین هزینه نقشه براری بر طبق تعرفه ای مشخص می شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با کیفیت بالا تهیه نماید.

برای تهیه این نقشه از تجهیزات دقیق استفاده می کند در واقع وی ابتدا با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه مختصات یو تی ام کنج ها را برداشت خواهد کرد. و سپس ترسیم نقشه یو تی ام با استفاده از اتوکد انجام می شود. در ادامه این نقشه با دقت بالا حاصل می شود. و چاپ و مهر و امضا می شود و آماده ارائه به ادارات برای انجام امور مختلف ملکی خواهد بود.

با تهیه نقشه یو تی ام چه مواردی معلوم می شود؟

به طور کلی این نقشه از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی در خواست می شود. تهیه این نقشه با دقت بالا مدنظر ادارات می باشد. برای تهیه این نقشه با دقت و کیفیت بالا می توان به یک فرد متخصص مرجعه نمود. با تهیه این نقشه مواردی آشکار می شود که شامل:

  • مساحت دقیق عرصه و اعیان با دقت سانتی متری
  • موقعیت دقیق مکانی حدود و شکستگی های ملک
  • متراژ دقیق ملک
  • موقعیت مکانی مرکز ملک

هزینه تهیه نقشه یو تی ام

هزینه نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه ای مشخص می شود. و به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل شامل مساحت، متراژ، موقعیت ملک و .. می باشد.

محاسبه آنلاین هزینه نقشه برداری از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید. این متخصص برای تهیه این نقشه از تجهیزات دقیق نقشه برداری استفاده خواهد کرد.

روش های تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام به دو روش تهیه می شود یکی از این روش ها استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه است. در واقع بعد از برداشت مختصات یو تی ام گوشه های عرصه ملک( یعنی کل زمینی که ساختمان بر روی آن بنا می شود) سپس با استفاده از نرم افزار مخصوصی مانند اتوکد ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود.

روش دیگری که برای تهیه نقشه یو تی ام استفاده می شود. نقشه برداری به کمک دوربین توتال استیشن می باشد. در واقع کارشناس برداشت زمینی را با دوربین توتال استیشن انجام خواهد داد. در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. سپس نقشه تهیه شده بر روی نقشه یک دو هزارم جانمایی می شود. تا مختصات یوتی ام کنج های ملک معلوم گردد.

محاسبه آنلاین هزینه نقشه برداری

تهیه نقشه UTM یو تی ام از عرصه ملک برای جواز ساخت و ساز

قبل از آغاز ساخت و ساز می بایست جواز ساخت از اداره ثبت اسناد اخذ گردد. برای اخذ این جواز لازم است که به شهرداری مراجعه گردد. شهرداری برای صدور این جواز مدارکی را در خواست خواهد کرد که یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. در واقع نقشه یو تی ام به این دلیل در خواست می شود. که موقعیت ملک برای شهرداری معلوم و مشخص شود.

نقشه یو تی ام در خواستی شهرداری نقشه یو تی ام دو هزارم می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام دو هزارم می توان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

کارشناس رسمی برای تهیه این نقشه از تجهیزات و روش های تخصصی استفاده خواهد کرد. در صورتی که افراد غیر متخصص برای تهیه این نقشه از تجهیزات با خطای بالا استفاده می کنند. و نقشه تهیه شده با دقت پایین و غیر قابل قبول حاصل می شود.

به طور خلاصه کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو فرکانسه استفاده می کند. و مختصات یو تی ام کنج ها را با دقت بالا برداشت می کند. سپس ترسیم نقشه یو تی ام از عرصه ملک انجام می شود. و در ادامه با جانمایی بر روی نقشه دو هزارم و چاپ این نقشه قابل ارائه به شهرداری خواهد بود. با ارائه این نقشه به شهرداری در نتیجه جواز ساخت را شهرداری صادر خواهد کرد.

تهیه نقشه یو تی ام اخذ سند تک برگ

بسیاری از ارگان ها و ادارات ملکی همانند شهرداری، اداره گاز، اداره ثبت اسناد و .. این نقشه را به عنوان یک مدرک با فرمت های متفاوت از مالکین درخواست خواهد کرد.

یکی از اداراتی که تهیه نقشه یو تی ام را در خواست می کند اداره ثبت اسناد می باشد. در واقع برای تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود. نقشه یو تی ام ویژگی های منحصر به فردی دارد. در واقع با تهیه این نقشه موقعیت دقیق ملک بر روی زمین و همچنین ابعاد و مساحت ملک ببا دقت بالا به دست می آید.

برای تهیه این نقشه حتما به یک فرد متخصص و مورد اعتبار سازمان ثبت اسناد یعنی کارشناس رسمی داگستری مراجعه نمایید. دو روش برای تهیه نقشه یو تی ام وجود دارد که در هر یک از این روش ها از ابزار متفاوتی استفاده می شود در یکی از این روش ها که رایج ترین روش برای تهیه نقشه یو تی ام است استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه است و با بردات مختصات یو تی ام گوشه های ملک، برداشت زمینی پایان می یابد سپس ترسیم نقشه یو تی ام و چاپ آن انجام می شود. کارشناس در آخر نقشه تهیه شده را مهر و امضا خواهد کرد تا آماده ارائه به اداره ثبت اسناد باشد. در نتیجه تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ انجام می شود.

تهیه نقشه یو تی ام اخذ سند تک برگ

تهیه نقشه یو تی ام اخذ سند تک برگ

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما