قیمت نقشه یو تی ام

قیمت نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام بر اساس یک مختصات جهانی می باشد. هر نقطه بر روی زمین یک مختصاتی دارد. و با تهیه نقشه یو تی ام ملک موقعیت منحصر به فرد ملک به دست می آید. در واقع برای به دست آمدن موقعیت اختصاصی ملک و همچنین به دست آمدن ابعاد و مساحت ملک لازم است این نقشه تهیه شود.

نقشه یو تی ام می بایست توسط یک  متخصص تهیه گردد مخصوصا زمانی که مالک قصد انجام امور ثبتی و یا امور قضایی را دارد. و در این صورت حتما باید مهر و امضای یک فرد متخصص و معتبر بر روی آن نقشه ببندد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی با بالاترین دقت ممکن، در کمترین زمان و با قیمت مناسب می تواند تهیه نماید. قیمت نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه ای تعیین می شود.

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام تهیه می شود تا در نتیجه موقعیت مکانی ملک و مشخصات دیگرد ملک از جمله متراژ، ابعاد و نقاط مهم معلوم شود. تهیه نقشه یو تی ام بر اساس مختصات جهانی utm انجام می شود. برای تهیه این نقشه از تجهیزات دقیق همچون جی پی اس استفاده می شود. در واقع برای تهیه این نقشه نقاط مهم ملک، شکستگی ها، مرز های ملک برداشت می شود. نقشه حاصل شامل مساحت وضع موجود ملک، حدود اربعه و همسایکی ملک و نقاط مهم می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است بهایی پرداخت شود. قیمت نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه ای تعیین می شود.

نقشه یو تی ام شهرداری

از جمله وظایف شهرداری صدور مجوز ساخت برای املاک است. در واقع هر ساخت و سازی در شهر زیر نظر شهرداری انجام می شود. به جهت اخذ جواز ساخت از شهرداری لازم است مدارکی را تهیه نمود. و به شهرداری ارائه داد. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. در واقع نقشه یو تی ام یک دو هزارم در خواست می شود. در واقع شهرداری این نقشه را در خواست می کند تا موقعیت دقیق ملک مشخص شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام از وضع موجود زمین باید به یک متخصص مراجعه شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی برای تهیه این نقشه فرد مناسبی می باشد. که مهر و امضای این کارشناس به نقشه اعتبار می دهد. و بسیاری از ادارات به هیچ وجه نقشه را با مهر و امضای کارشناسان دیگری مثل کارشناس رسمی رشته عمران را قبول نخواهند کرد.

برای تهیه این نقشه از روش های مختلفی استفاده می شود. یکی از روش های تهیه این نقشه با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه است. که بعد از برداشت گوشه های ملک نقشه یو تی ام با استفاده از نرم افزار های دقیقی ترسیم می گردد.

لازم به ذکر است که اگر این نقشه را شهرداری در خواست نکرد. شما پیش از ساخت حتما این نقشه را تهیه نماید زیرا تهیه این نقشه مزایایی دارد. که باعث می شود بسیاری از مشکلات ملکی به وجود نیاید.

قیمت نقشه یو تی ام

نقشه دو خطی شهرداری

قبل از آغاز ساخت و ساز لازم است جواز ساخت از شهرداری اخذ شود. شهرداری نیز مدارکی را از مالک در خواست خواهد کرد. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام دو خطی است. زمانی این نقشه در خواست می شود. که مغایرتی بین وضع موجود و سند ملک به چشم بخورد.

نقشه یو تی ام دو خطی نقشه وضع موجود ملک است. که بر روی نقشه سندی ملک جانمایی شده است. در واقع در این نقشه ابعاد وضع موجود با یک رنگ و ابعاد سندی با رنگ دیگر ترسیم می شود. تهیه نقشه یو تی ام دو خطی توسط کارشناس رسمی دادگستری قابل انجام است. برای تهیه نقشه یو تی ام ابتدا وضع موجود ملک بر داشت می گردد. سپس ابعاد و مساحت سندی و وضع موجود با دو رنگ مجزا ترسیم و روی نقشه ی یک دو هزارم جانمایی می گردد.

بعد از تهیه این نقشه در صورتی که بین ابعاد و مساحت سندی و وضع موجود مغایرت دیده نشود. در این صورت نقشه تهیه شده مهر و امضا می شود. و به شهرداری ارائه می گردد و جواز ساخت صادر می گردد. اما در صورتی که مغایرت بین ابعاد و مساحت سندی و وضع موجود دیده شود. در این صورت با توجه به سند ملک اعمالی باید انجام شود. در صورتی که سند ملک تک برگ باشد بایستی این نقشه به اداره ثبت اسناد ارائه شود تا سند ملک تصحیح گردد. اما در صورتی که سند ملک دفترچه ای باشد. در این صورت باید ابتدا حدود ثبتی ملک با استفاده از عملیات جانمایی پلاک ثبتی تعیین گردد.

نقشه یو تی ام برای اداره ثبت اسناد

اسناد قدیمی معایبی دارند در واقع این اسناد حاوی اطلاعات مکانی ملک نمی باشد. و همچنین این اسناد امنیت پایینی دارند و قابل جعل می باشند. یکی از عمده مشکلات اسناد قدیمی مشخص نبودن اطلاعات مکانی ملک است. در واقع ممکن است فردی ملک قدیمی خود را برای مدتی رها کند. در نتیجه یافتن آدرس ملک برای مالک مشکل خواهد بود. به این املاک گمشده می گویند.

بنابراین از آنجایی که اسناد قدیمی معایبی دارد لازم است. اقداماتی انجام شود تا بتوان سند قدیمی ملک را به سند تک برگ تبدیل نمود.

اسناد تک برگی محسن بسیاری دارد و ویژگی های زیادی همانند دقت بالا، درج سیستمی، درج اطلاعات مکانی، امنیت بالا و .. را دارد. به جهت تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ لازم است مدارکی را تهیه نمود. و به اداره ثبت اسناد ارائه داد یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است.

در واقع برای اخذ سند تک برگ لازم است مدارکی از جمله نقشه یو تی ام تهیه و به اداره ثبت اسناد ارائه شود. با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک معلوم می شود. تهیه این نقشه را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد.

برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است ابتدا برداشت و سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام شود. برای انجام برداشت زمینی از تجهیزاتی همانند جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و بعد از برداشت مختصات یو تی ام کنج ها سپس ترسیم نقشه یو تی ام با استفاده از اتوکد انجام می شود. در ادامه با ارائه این نقشه و مدارک حقوقی دیگر به اداره ثبت اسناد سند تک برگ برای ملک قابل اخذ خواهد بود.

نقشه یو تی ام برای اداره ثبت اسناد

نقشه یو تی ام برای اداره ثبت اسناد

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما