قیمت عکس هوایی سازمان نقشه برداری

قیمت عکس هوایی سازمان نقشه برداری

تفسیر عکس های هوایی کاربرد زیادی در بخش های مختلف همچون کشاورزی، زمین شناسی، حل اختلافات ملکی با تهیه تامین دلیل، اراضی ملی و .. دارد.

از کاربرد های مهم تفسیر عکس هوایی حل اختلافات ملکی می باشد. در حقیقت به جهت حل اختلافات ملکی لازم است تامین دلیلی را تهیه نمود و به مراجع قضایی ارائه نمود.

یکی از مواقعی که لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود وقتی است که حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم باشد. در نتیجه همین امر باعث بروز اختلافاتی می شود. برای حل اختلافات ملکی لازم است تامین دلیلی تهیه شود. و به مراجع قضایی ارائه گردد.

تهیه تامین دلیل تفسیر عکس هوایی را کارشناس رسمی دادگستری می تواند تهیه نماید. در نتیجه انجام تفسیر عکس هوایی ضروری است بنابراین لازم است ابتدا عکس هوایی تهیه شود. برای تهیه عکس هوایی می توان به سازمان نقشه برداری مراجعه نمود. قیمت عکس هوایی سازمان نقشه برداری بر طبق تعرفه ای معلوم می شود. در نتیجه لازم است بررسی عکس هوایی قدیمی ملک انجام شود تا اطلاعات ار آن استخراج شود. بنابراین کارشناس برای تفسیر عکس های هوایی از زوج تصویر استفاده می کند. و با استفاده از تجهیزات دقیق و مخصوص تفسیر عکس ها را انجام می دهد.

در ادامه پس از معلوم شدن حدود اربعه با جانمایی عکس ها روی زمین، نقشه برداری یو تی ام از ملک ممکن خواهد شد. سپس کارشناس با صلاحیتی که در تهیه نقشه یو تی ام، این نقشه را تهیه خواهد کرد. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. پس از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود.

تهیه عکس هوایی سازمان نقشه برداری کشور

یکی از وظایفی که سازمان نقشه برداری کشور دارد عکسبرداری هوایی از تمامی کشور می باشد. در واقع از دهه 30 عکسبرداری از ایران  شروع شد. تصاویر هوایی معمولا به صورت سیاه سفید می باشد و این عکس ها اهمیت بالایی به جهت حل اختلافات ملکی دارد.

همچنین سازمان جغرافیای نیروهای مسلح نیز عکسبرداری را از کشور انجام می دهد. با توجه به نوع پروژه با مراجعه به این سازمان ها می توان عکس هوایی را تهیه نمود.

تفسیر عکس هوایی

تفسیر عکس هوایی روندی می باشد که برای بررسی و تجزیه تحلیل تصاویر اخذ شده از سطح زمین انجام می شود. تا در نتیجه عوارض سطحی زمین شناسایی شود و ارتباط بین آن ها با یک دیگر معلوم شود. برای امور قضاوتی به جهت حل اختلافات ملکی مورد استفاده قرار می گیرد. به جهت انجام تفسیر عکس هوایی می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص با روش هایی همچون برجسته بینی تفسیر عکس هوایی را انجام خواهد داد.

دید سه بعدی و برجسته بینی

انسان می تواند اجسام و اشیا اطراف خود را به شکل سه بعدی درک نماید. این عمل به چه صورت انجام می شود؟ در صورتی که دست خود را بر روی یک چشم خود بگذارید تنها تصویری که به مغز ارسال می شود از طرف چشم دیگر است. در صورت مشاهده با دو چشم دید سه بعدی خواهید داشت.

سیستم اعصاب ما می تواند با استفاده از دو تصویر متفاوت که از یک موضوع اخذ شده است دید سه بعدی ایجاد نماید. در صورتی که ما از یک منظره دو تصویر از زوایای مختلف بگیریم و هر کدام از تصاویر به طوری به چشم برسانیم که چشم دیگر آن را نبیند می توانیم برای سیستم اعصاب خود القا کنیم که یک منظره سه بعدی حقیقی است.

شبیه سازی دید سه بعدی به روش های مختلفی انجام می شود. در آن ها کم و بیش نیاز است که از عینک و نمایشگر استفاده شود. در تفسیر و بررسی عکس هوایی نیز از دید سه بعدی و برجسته بینی استفاده می شود. و با استفاده از استریوسکوپ تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام می شود.

تفسیر عکس هوایی کارشناس رسمی دادگستری

تفسیر عکس های هوایی به این جهت انجام می شود. تا در نتیجه اطلاعاتی از عکس هوایی حاصل شود. تفسیر عکس هوایی برای انجام جانمایی ملک، بررسی سابقه احیا، بررسی وجود یا عدم وجود بنا و … کاربرد دارد. یکی از مواقعی که لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. وقتی است که اراضی ملی اعلام شود. در حقیقت ممکن است مالکی اراضی خود را برای مدت طولانی رها کرده باشد. تا در نتیجه دولت با توجه به ظاهر اراضی آن را ملی اعلام می کند.

در نتیجه با ملی اعلام شدن اراضی ، بین مالکین اراضی و دولت اختلافاتی به وجود می آید. در واقع مالکین اراضی زراعی مجاز اند به رای دولت معترض باشند. و در صورتی که بتوانند مدرکی را تهیه نمایند و به مراجع قضایی ارائه دهند. در نتیجه امکان حفظ اراضی وجود خواهد داشت. در واقع لازم است با انجام تفسیر عکس هوایی سابقه احیا بررسی گردد.

برای انجام تفسیر عکس می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تامین دلیل تهیه شده توسط این متخصص معتبر می باشد.

کارشناس ابتدا عکس هوایی را تهیه خواهد کرد.قیمت عکس هوایی سازمان نقشه برداری مشخص می باشد. در ادامه تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام می شود و سابقه احیا در اراضی بررسی می گردد. برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود و با روش برجسته بینی سابقه احیا در اراضی بررسی می شود. در نتیجه گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. و این گزارش مهر و امضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود. همچنین کارشناس اقدام به تهیه نقشه یو تی ام نیز خواهد کرد. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود.

برای انجام تفسیر عکس هوایی به چه کسی مراجعه نماییم؟

تفسیر عکس هوایی کاربرد های بسیاری دارد. از مهم ترین کاربرد های تفسیر عکس هوایی تهیه تامین دلیل می باشد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی متخصصی است که  می تواند تفسیر و بررسی عکس هوایی را انجام دهد و به اطلاعاتی از ملک دست پیدا کند. تامین دلیل تهیه شده توسط این متخصص معتبر است.

برای انجام تفسیر عکس هوایی به چه کسی مراجعه نماییم؟

برای انجام تفسیر عکس هوایی به چه کسی مراجعه نماییم؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما