روش تهیه نقشه یو تی ام برای زمین کشاورزی

 

روش تهیه نقشه یو تی ام برای زمین کشاورزی

روش تهیه نقشه یو تی ام برای زمین کشاورزی به منظور تعیین مرزهای زمین بر روی کره زمین بر اساس مختصات های یو تی ام است. که این مختصات ها از یک سیستم مختصات جهانی به نام سیستم مختصات یو تی ام است. که بر اساس این سیستم مختصات هر نقطه بر روی زمین دارای یک مختصات جداگانه است. و هر قطعه زمین دارای حداقل چهار مختصات یو تی ام است. و این نقشه تنها با مهر و امضا کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی مهر و امضا گردد.

نقشه یو تی ام امروزه یکی از مدارک اصلی برای هر ملکی است. اولا با فرمت و دقت مد نظر سازمان هم خوانی داشته باشد. و هم این که توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شده باشد. تا دارای اعتبار شود. و با توجه به این نقشه مراحل اداری مربوط به زمین طی شود. زمین کشاورزی ها معمولا دارای مرزهای دیوار کشی شده نیست. برای زمین از طرف مالک و با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل زمین مختصات گوشه ها و شکستگی های ملک برداشت می شود.

بعد از آن ترسیم نقشه ملک با توجه به مختصات های برداشت شده انجام می شود. در نهایت نقشه ای از ملک به دست می آید. مختصات های یو تی ام گوشه های ملک نیز در نقشه درج می شود. و این نقشه به همراه اطلاعات تکمیلی چاپ و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود.

این نقشه یو تی ام امروزه یکی از مدارک اصلی برای هر ملک و زمینی است. و با درخواست سند تک برگ و تشکیل پرونده که باید یک نقشه یو تی ام مهر و امضا شده. همچنین در شهرداری ها و ادارات مربوط به ملک نیز مورد استفاده قرار می گیرد. و برای همین منظور باید برای تهیه نقشه یو تی ام فرمت آن نیز مد نظر قرار گیرد. و با تهیه آن روند اداری طی شود تا نتیجه نهایی حاصل شود. تنها باید توجه داشت که نقشه های یو تی ام در صورتی دارای اعتبار هستند. که مهر و امضای کارشناس رسمی داشته باشند.

نقشه یو تی ام

نقشه یوتی ام نقشه ای با دقت بالا می باشد. با تهیه آن اطلاعات دقیق فنی ملک حاصل می شود. نقشه یو تی ام که غالبا در حوزه املاک کاربرد دارد حاوی مختصاتی است که موقعیت دقیق جغرافیایی نقاط مختلف ملک را مشخص می کند. این مختصات در قالب عملیات نقشه برداری به صورت برداشت نقاط توسط مهندس نقشه بردار و به کمک ابزار های نقشه برداری تهیه می شود. برای برداشت زمینی از دوربین نقشه برداری یا دستگاه جی پی اس با دقت بالا استفاده می شود. در نتیجه برداشت زمینی با دقت بالا انجاممی شود. از جمله کاربرد های نقشه یو تی ام تهیه سند ملک، تصحیح مغایرت سند، اخذ جواز ساخت، بررسی موقعیت ملک در طرح توسعه شهری و .. می باشد. کابرد نقشه یو تی ام و روش تهیه آن برای ملک بسیار است.

برداشت و تهیه نقشه یو تی ام با موبایل

برخی از افراد برای تهیه نقشه یو تی ام از گوشی موبایل استفاده می کنند. اما این امر باعث می شود که نقشه یو تی ام با کیفیت پایین حاصل شود. در واقع برداشت با استفاده از اپلیکیشن های موبایل سبب برداشت با دقت پایین می شود. در نتیجه نقشه نهایی بی کیفیت می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام به جهت ارائه به اداراتی همچون اداره ثبت اسنادلازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. و تهیه نقشه یو تی ام را به وی سپرد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید. وی می تواند با مهر و امضای خود به نقشه یو تی ام اعتبار ببخشد.

کابرد نقشه یو تی ام و روش تهیه آن برای ملک

نقشه یو تی ام نقشه ای با سیستم مختصات جهانی می باشد. کاربرد نقشه یو تی ام و روش تهیه آن برای ملک که امروزه یکی از اصلی ترین مدارک برای هر ملکی است. و برای مراجعه به هر سازمان یا ارگان دولتی باید حتما یک نقشه یو تی ام از ملک تهیه شود و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شود تا دارای اعتبار باشد. هدف از تهیه این نقشه تعیین موقعیت یک ملک بر روی زمین است.

نقشه یو تی ام که امروزه برای تمامی امور ملکی به گوش می خورد یک نقشه ای است که موقعیت ملک را بر روی زمین بر اساس مختصات بر نمایش می دهد. و به دلیل سیستمی شدن تمام ارگان ها باید حتما یک نقشه یو تی ام از ملک تهیه شود. تا با تطبیق با سیستم ها مجوز مورد نظر صادر شود. و از مهم ترین استفاده های نقشه یو تی ام در تهیه سند است. که امروزه سند مالکیت به صورت تک برگی و یک نوع سند سیستمی است. و برای تشکیل پرونده برای این نوع از سند باید حتما یک نقشه یو تی ام با مهر و امضا نیز در پرونده قرار بگیرد. زیرا روش کار این نوع سند به این صورت است که برای قطعه زمین مشخص و ثبت در سیستم سازمان ثبت سند مالکیت صادر می شود.

کاربرد نقشه یو تی ام برای سند تک برگ

روش تهیه این نوع از سند به این شکل است که برای املاکی که مرز های آن مشخص است. با استفاده از تجهیزات نقشه برداری و در محل ملک برداشت مختصات انجام می شود. و در نهایت با توجه به مختصات های برداشت شده ترسیم نقشه ملک انجام می شود. و در نهایت یک نقشه از ملک به دست می آید. که علاوه بر مساحت دقیق ملک در حد سانتی متر مختصات یوتی ام گوشه ها و شکستگی های ملک نیز در نقشه درج می شود. بعد از چاپ این نقشه توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد تا برای امور اداری ملک اقدام کند.

هزینه تهیه نقشه یو تی ام

برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کرد. تا این نقشه با دقت بالا تهیه شود. برای تهیه نقشه یو تی ام بهایی در خواست می شود. هزینه تهیه نقشه یو تی ام هر ساله توسط سازمان نقشه برداری اعلام می شود. این هزینه هر ساله متفاوت است. هزینه تهیه نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه و با توجه به عواملی معلوم می شود. در واقع این عوامل شامل مساحت، کاربری ملک، تعداد نقاط برداشتی و .. می باشد. طبیعی است که با افزایش مساحت ملک هزینه تهیه نقشه یو تی ام بیشتر می شود. کارشناس در نتیجه نقشه یو تی ام را با دقت بالا تهیه می کند. و هزینه تهیه نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه حساب می شود.

تهیه نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

امروزه نقشه یو تی ام از جانب ادارات در خواست می شود. تهیه نقشه یو تی ام با کیفیت بالا ضروری می باشد. یو تی ام مختصات جهانی می باشد. و به معنی موقعیت دقیق بر روی کره زمین می باشد. با تهیه نقشه یو تی ام برای ملک موقعیت منحصر به فرد ملک حاصل می شود.

از جمله مواقعی که نقشه یوتی ام در خواست می شودبا مراجعه به اداره ثبت اسناد می باشد. اداره ثبت اسناد به منظور صدور سند تک برگ نقشه یو تی ام را از متقاضیان اخذ سند تک برگ در خواست خواهد کرد. با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک حاصل می شود و در سند درج می گردد و همچنین موقعیت ملک نیز به صورت شماتیک در پایین سند درج می گردد. این نقشه حتما باید توسط افراد متخصص تهیه و مهر و امضا شود. و فقط در این صورت نقشه تهیه شده مورد پذیرش قرار می گیرد. کارشناس رسمی دادگستری رشته نقشه برداری و امور ثبتی یکی از همین متخصصین است. که می تواند این نقشه را با دقت بالا و فرمت استاندارد تهیه نماید. و در این صورت نقشه تهیه شده مورد قبول واقع خواهد شد.

برای تهیه این نقشه برداشت زمینی با دقت بالا انجام می شود. در ادامه بعد از برداشت زمینی ترسیم دقیق نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود. در نتیجه قابل ارائه به ادارات خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

تهیه نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما