جی پی اس زمین کشاورزی

جی پی اس زمین کشاورزی

شاید نام نقشه یو تی ام به گوشتان خورده باشد. در حقیقت نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. این نقشه برای اراضی کشاورزی نیز در خواست می شود. در واقع نقشه یو تی ام از اراضی کشاورزی را اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، اداره ثبت اسناد می باشد.

به جهت تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه این نقشه از روش های تخصصی و تجهیزات دقیقی استفاده خواهد کرد.

از آنجایی که حدود اربعه اراضی بر روی زمین معمولا نا معلوم است در نتیجه لازم است این حدود تعیین شود. برای معلوم نمودن این حدود لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام با استفاده از جی پی اس زمین کشاورزی برداشت می شود. در واقع مرحله اول تهیه نقشه یو تی ام برداشت زمینی است. بعد از اتمام برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. برای ترسیم دقیق نقشه یو تی ام از اتوکد استفاده می شود. با ترسیم سیستمی نقشه یو تی ام در نتیجه این نقشه با دقت بالا حاصل می شود. نقشه یو تی ام با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود. و قابل ارائه خواهد بود.

نقشه یو تی ام

یو تی ام یک سیستم مختصات جهانی می باشد و مخفف عبارتuniversal transverse Mercator  است. معنی آن تعیین موقعیت دقیق ملک بر روی زمین می باشد به طوری که این مختصات منحصربه فرد می باشد.

یو تی ام یک سیستم مختصات جهانی است. در آن هر نقطه از کره زمین مختصات منحصر به فرد خود را دارد. تا در سند تک برگی نقشه کاداستر ملک و مختصات یو تی ام مرکز ملک درج می شود. در نتیجه این نقشه از جانب اداره ثبت اسناد در خواست می شود.

نقشه یو تی ام عبارت است از نقشه ای که علاوه بر درج موقعیت کنج های ملک در سیستم مختصات جهانی یو تی ام، طول های ملک در چهار جهت با دقت سانتی متری با دستگاه های دقیق نقشه برداری اندازه گیری و درج می شود. مساحت واقعی ملک نیز در آن درج می شود.

حتما لازم است نقشه یو تی ام توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امورثبتی تهیه شود تا در نتیجه اطلاعات فنی ملک با دقت بالا معلوم شود.

اهمیت نقشه یوتی ام utm

نقشه یو تی ام نقشه ای جهانی می باشد. به وسیله نقشه یو تی ام می توان از مختصات دقیق ملک، موقعیت دقیق ملک، خصوصیات اربعه ملک، مساحت ملک و … آگاهی پیدا کرد. مزایای تهیه نقشه یو تی ام دقت سانتی متری آن می باشد. و در نتیجه با به دست آمدن اطلاعات ملک با دقت سانتی متری بسیاری می توان خرید و فروش ملک را با اطمینان بالا انجام داد. نقشه یو تی ام شهرداری در خواست می شود تا در نتیجه موقعیت ملک با دقت بالا معلوم شود و مکان یابی ملک ممکن باشد.

با در دست داشتن این نقشه می توان از زمین خواری ها، جعل سند، تصرف غیر قانونی جلوگیری نمود. به وسیله این نقشه حدود ملک با دقت بالا معلوم می شود و در صورت تعرض می توان به اداره ثبت اسناد گزارش داد تا برخورد شود. با استفاده از این نقشه می توان به پلاک ثبتی ملک دسترسی داشت. به این صورت که نقشه ها با مقیاس 1/2000 جانمایی می گردد و به وسیله آن می توان موقعیت ملک را به درستی مشخص نمود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک

جانمایی پلاک ثبتی روشی می باشد که از طریق آن می توان موقعیت زمین با ملک شخص را بر اساس اسناد موجود شامل سند رسمی، قولنامه، بنچاق، سند مادر  انجام می شود. همچنین به جهت انجام این عملیات از نقشه ثبتی و نقشه شهرداری و مستند های سایر سازمان ها مشخص می شود. به جهت معلوم نمودن حدود اربعه و دیوارکشی ملک با دقت بالا لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. تا با انجام این عملیات تخصصی این اطلاعات با دقت بالایی به دست آید.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک از اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک استفاده می کند.

هزینه تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا می باشد. این نقشه از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. با تهیه این نقشه ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود. متخصصین تهیه نقشه یو تی ام با توجه به منطقه و متراژ ملک قیمت این نقشه را بر آورد نماید.

عواملی همچون نا همواری ها، مساحت زمین، تعداد افرادی که در تهیه این نقشه ها مشغول به فعالیت می باشند. در تعیین قیمت این نقشه تاثیر می گذارد. بنابراین برای تهیه نقشه یو تی ام عوامل بسیاری تاثیر می گذارد.

تهیه نقشه یو تی ام از اراضی کشاورزی

یکی از مواقعی که نقشه یو تی ام برای اراضی کشاورزی لازم است تهیه شود وقتی است که اراضی ملی اعلام شود. در نتیجه تهیه این نقشه به همراه مدارک دیگر در خواست می شود. که در حقیقت اراضی ملی متعلق به دولت می باشد. در صورتی که اراضی ملی اعلام شود می توان با فراهم نمودن مدارکی این امر را حل نمود.

در نتیجه لازم است گزارش تفسیر عکس هوایی و نقشه یو تی ام ملک تهیه شود و به مراجع قضایی ارائه شود.

از آنجایی که از این نقشه به منظور پیش برد امور ثبتی املاک و همچنین امور قضایی استفاده می شود پس باید حتما توسط شخصی مانند کارشناس رسمی دادگستری این نقشه تهیه گردد تا با مهر و امضای این کارشناس معتبر شود و مورد قبول قرار گیرد.

تهیه نقشه یو تی ام با استفاده از روش های تخصصی و تجهیزات دقیق انجام می شود. وی با جی پی اس زمین کشاورزی را برداشت می کند. در نتیجه نقشه یو تی ام ترسیم می شود. این نقشه چاپ و مهر وامضا شده معتبر می شود.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما