تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی تخصصی برای معلوم نمودن حدود ثبتی و آدرس ملک می باشد. در واقع ممکن است ملک گمشده باشد. و یا دیوار کشی ملک بر روی زمین نا معلوم شود. در نتیجه انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ضروری خواهد بود. انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. این متخصص به بانک اطلاعات ثبتی دسترسی دارد. و می تواند این عملیات را انجام دهد. انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ملک با اسناد ثبتی و قدیمی انجام می شود. با اتمام این عملیات تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی انجام می شود. تا اخذ سند برای ملک ممکن باشد.

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

ممکن است فردی قصد اخذ سند تک برگ را برای ملک خود که دیوار کشی معینی ندارد را داشته باشد در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی ملک تهیه شود و به اداره ثبت اسناد ارائه گردد.

عملیات جانمایی پلاک ثبتی با توجه به شماره پلاک ثبتی مندرج در سند و اسناد و مدارک ثبتی انجام میگیرد و برای اینکه این عملیات انجام شود بایستی به یک کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه گردد.

این متخصص با توجه به سند دفترچه ای ملک و اسناد و مدارک و نقشه های استخراج شده از بانک اطلاعات ثبتی به حدود و موقعیت ملک پی می برد و در نتیجه با جانمایی نقشه ثبتی بر روی زمین و سپس برداشت مختصات یو تی ام از گوشه های ملک و تهیه نقشه یو تی ام هم موقعیت مکانی دقیق ملک معلوم می گردد و مساحت و ابعاد دقیق ملک مشخص می شود با استفاده از این نقشه امکان دیوارکشی ملک و اخذ سند تک برگ وجود دارد. در واقع نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی حدود ثبتی قطعه ثبتی را با مختصات یو تی ام نشان می دهد.

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما