تصاویر ماهواره ای چیست

تصاویر ماهواره ای چیست

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

از جمله مواقعی که لازم است تفسیر عکس هوایی و ماهواره ای انجام شود. زمانی است که اختلافات ملکی به وجود آید. در نتیجه برای حل این اختلافات لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. تا تامین دلیلی جهت ارائه به مراجع قضایی محیا شود.

انجام تفسیر عکس هوایی از عهده یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید. این متخصص به جهت انجام این عملیات از روش برجسته بینی استفاده خواهد کرد. و اطلاعات را از عکس هوایی استخراج می گردد. با اتمام تفسیر عکس هوایی گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. و قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

انجام تفسیر عکس هوایی

انجام تفسیر عکس هوایی به جهت تهیه تامین دلیل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مواقعی که لازم است تامین دلیلی ر ا تهیه نمود. و برای حل اختلافات ملکی به مراجع قضایی ارائه نمود. وقتی است که بر سر حدود و مرز ها اختلافاتی به وجود آید. در نتیجه انجام تفسیر عکس هوایی را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد.

برای تفسیر عکس های هوایی و ماهواره ای ابتدا باید عکس های هوایی مربوط به ملک تهیه گردد. کارشناس بعد از تهیه این عکس ها در گذشته برای اینکه بتواند مرز های املاک را شناسایی نماید تجریه تحلیل عکس ها را آغاز می کند و در واقع با استفاده از استریوسکوپ تفسیر عکس های هوایی را انجام میدهد و با روش برجسته بینی تمامی عوارض قابل تشخیص خواهند بود.  سپس با تشخیص مرز های ملک جانمایی آن بر روی زمین انجام می شود و بعد نقشه یو تی ام ملک نیز تهیه می شود برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و بعد از برداشت سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود و این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

انجام تفسیر عکس هوایی

انجام تفسیر عکس هوایی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما