جانمایی UTM با توجه به سند قدیمی

جانمایی UTM با توجه به سند قدیمی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ممکن است حدود اربعه ملک بر  روی زمین نا معلوم گردد. در نتیجه لازم است اقدامات لازم برای تثبیت حدود اربعه ملک بر روی زمین انجام شود. بنابراین انجام جانمایی UTM ضروری میباشد. برای انجام جانماییUTM میبایست به یک فرد متخصص و با تجربه مراجعه نمود. تا با توجه به سند قدیمی و سند ثبتی ملک در نتیجه حدود ثبتی ملک معلوم شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که میتواند جانمایی پلاک ثبتی را به خوبی انجام دهد. با اتمام این عملیات در ادامه لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود.

جانمایی پلاک ثبتی کارشناس رسمی دادگستری

در صورتی که حدود اربعه ملک به دلایلی نا معلوم شده باشد. که لازم است به منظور حفاظت از حریم ملک اقدامات لازم برای معلوم نمودن حدود اربعه ملک انجام شود. در واقع لازم است جانمایی UTM انجام شود. و این عملیات با توجه به سند قدیمی و ثبتی ملک انجام می گیرد.

برای انجام جانمایی UTM ابتدا لازم است اسناد قدیمی ملک جمع آوری شود. در واقع این عملیات با توجه به سند قدیمی و ثبتی ملک انجام میشود. در واقع اسنادی همچون سند دفترچه ای، بنچاق، قولنامه، سند مادر گرد آوری میشود. و در ادامه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود. در ادامه با جانمایی این نقشه بر روی زمین با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در نتیجه حدود ثبتی ملک معلوم میشود.

در ادامه نقشه برداری از ملک برای تهیه نقشه یو تی ام انجام میشود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس و دو یا سه فرکانسه استفاده میشود و بعد از برداشت سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام میشود این نقشه مهر وامضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود در واقع با اتمام جانمایی UTM با توجه به سند قدیمی میتوان سند تک برگ برای ملک اخذ نمود و دیوارکشی ملک را نیز انجام داد.

راه های ارتباط با ما

09129277534

02166398316

برای ارتباط با اینستاگرام ما کلیک کنید

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما