تهیه نقشه یو تی ام اداره ثبت برای اخذ سند

تهیه نقشه یو تی ام اداره ثبت برای اخذ سند تک برگ مورد استفاده قرار میگیرد

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نقشه های یو تی ام انعکاس عوارض از زمین بر روی کاغذ می باشد یعنی زمین

سه بعدی به کاغذ دو بعدی که بعد از تهیه این نقشه موقعیت دقیق ملک با

مختصات یو تی ام تعیین می شود. پس از تهیه نقشه یو تی ام مساحت و ابعاد

دقیق ملک نیز به دست می آید بنابراین باید نقشه یو تی ام به عنوان یک مدرک

تهیه گردد و در اختیار اداره ثبت اسناد قرار بگیرد.

تهیه نقشه یو تی ام اداره ثبت برای اخذ سند

اسناد به طور کلی دو دسته هستند رسمی و غیر رسمی. اسناد رسمی نیز به

دو دسته اسناد قدیمی و دفترچه ای و اسناد جدید و تک برگ تقسیم می شوند.

از آن جایی که ایراد هایی بر اسناد قدیمی وارد است و به دلیل ویژگی های این

اسناد مشکلات زیادی برای مالکین پیش می آورد و باعث مراجعه آنان به مراجع

قضایی خواهد شد.

اما اسناد تک برگ ویژگی هایی دارند که معایب که اسناد قدیمی دارد را ندارند

این اسناد جایگزین اسناد قدیمی هستند و مالکین برای اینکه بتوانند سند تک

برگ برای ملک خود اخذ کنند باید به اداره ثبت اسناد مراجعه کنند. که یکی از

وظایف این اداره صدور سند تک برگ می باشد. برای اینکه بتوان سند تک برگ

اخذ نمود به مدارکی احتیاج است یکی از این مدارک نقشه یو تی ام از عرصه

می باشد.

برای اینکه بتوان این نقشه را تهیه کرد می بایست به یک کارشناس رسمی

دادگستری مراجعه شود. این کارشناس برای تهیه این نقشه از جی پی اس

دو یا سه فرکانسه استفاده می کند و گوشه ها و شکستگی های عرصه را

برداشت خواهد کرد و سپس نقشه یو تی ام را ترسیم و چاپ خواهد کرد.

رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

نقشه یو تی ام

تهیه نقشه یو تی ام اداره ثبت برای اخذ سند

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما