انجام تفسیر عکس های هوایی به منظور تهیه تامین دلیل

انجام تفسیر عکس های هوایی به منظور تهیه تامین دلیل

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

به طور کلی تفسیر عکس هوایی کاربرد های زیادی در حل امور مختلف ملکی دارد. از جمله کاربرد های تفسیر عکس هوایی حل اختلافات ملکی می باشد. انجام تفسیر عکس هوایی را میتوان به یک فرد متخصص و با تجربه سپرد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان فرد متخصصی است. که از عهده انجام تفسیر عکس های هوایی به منظور تهیه تامین دلیل بر می آید.

تفسیر و بررسی عکس هوایی

از جمله مواقعی که لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. زمانی است که اراضی ملی اعلام شود. در واقع لازم است سابقه احیا در اراضی بررسی شود. و نوع اراضی معلوم گردد.

به جهت انجام تفسیر عکس های هوایی به منظور تهیه تامین دلیل می توان به یک فرد متخصص و با تجربه مراجعه نمود. این فرد متخصص همان کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می باشد.

برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا عکس هوایی تهیه می گردد. عکس هوایی از جانب سازمان جغرافیا و سازمان نقشه برداری اخذ می شود. در واقع این سازمان ها عکس هوایی را از کل کشور در دوره های مختلف اخذ می کنند. و در نتیجه در این مواقع مورد استفاده قرار می گیرد. کارشناس عکس هوایی را با توجه به سال و زمان عکسبرداری تهیه خواهد کرد. و اقدامات لازم را برای استخراج اطلاعات از عکس هوایی انجام خواهد داد. برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود. و با روش برجسته بینی اطلاعات از عکس هوایی استخراج می شود. در واقع کارشناس سابقه احیا را در اراضی بررسی خواهد کرد و در صورت پی بردن به آن یک گزارش از تفسیر عکس هوایی تهیه خواهد کرد تا به عنوان تامین دلیل قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود. در واقع با ارائه این مدرک معلوم می شود اراضی ملی نیست و احیا شده می باشد.

تفسیر و بررسی عکس هوایی

تفسیر و بررسی عکس هوایی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما