هزینه نقشه utm سال 1401

هزینه نقشه utm سال 1401

نقشه یو تی ام از جانب اداراتی همچون اداره ثبت اسناد و مراجع قضایی به جهت انجام امور حقوقی در خواست می شود. در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام با دقت بالا تهیه شود تا مورد قبول مراجع قضایی و اداره ثبت اسناد قرار بگیرد.

به عنوان مثال اگر قصد اخذ سند تک برگی را برای ملک خود دارید لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. برای تهیه نقشه یو تی ام مورد نظر اداره ثبت اسناد لازم است می توان به فردی متخصص مراجعه نمود.

هزینه نقشه utm سال 1401 بر طبق تعرفه محاسبه می شود. که تهیه نقشه یو تی ام مجموع هزینه ثابت و متغیر می باشد. هزینه ثابت هر ساله بر اعلام می شود. هزینه متغیر بر طبق عواملی تعیین می شود. این عوامل شامل ابعاد، مساحت، موقعیتی که ملک در آن قرار گرفته است می باشد.

برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به فردی متخصص مراجعه نمود. این متخصصی که می تواند نقشه یو تی ام را با دقت بالایی تهیه نماید. برای تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. وی برای تهیه این نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. برای ترسیم نقشه یو تی ام از اتوکد استفاده می شود. در ادامه نقشه یو تی ام مهر و امضا شده قابل ارائه به ادارات و سازمان ها خواهد بود.

نقشه یو تی ام

امروزه هر شخصی با مراجعه به ادارات مختلف دولتی مربوط به اسنادو املاک لازم است مدارکی را تهیه نماید. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. در حقیقت نقشه یو تی ام در خواست می شود تا اطلاعات فنی ملک معلوم گردد.

نقشه یو تی ام نقشه ای برای معلوم نمودن و تثبیت کردن حدود چهارگانه ملک می باشد. همچنین پلاک گذاری بر روی ملک با این نقشه انجام می شود. هزینه نقشه utm سال 1401 بر طبق تعرفه حساب می شود.

نقشه یو تی ام شهرداری

پیش از آغاز هر ساخت و سازی لازم است به شهرداری مراجعه نمود و جواز ساخت را اخذ نمود. یکی از مدارک در خواستی شهرداری نقشه یو تی ام دو هزارم است .

یکی از دلایلی که شهرداری نقشه یو تی ام را از مالکین در خواست می کند این است که به موقعیت ملک دست پیدا کند. برای اینکه بتوان نقشه یو تی ام مورد نظر شهرداری را تهیه کرد می بایست به یک کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کرد. وی نقشه یو تی ام دو هزارم را با دقت و کیفیتی بالا تهیه خواهد کرد.

برای تهیه نقشه یو تی ام دو هزارم کارشناس با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه مختصات یو تی ام کنج های عرصه ملک  را برداشت خواهد کرد. سپس با استفاده از نرم افزار اتوکد ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. سپس این نقشه بر روی نقشه یک دو هزارم جانمایی می گردد. این نقشه چاپ و مهر امضا شده قابل ارائه به شهرداری خواهد بود.

در نتیجه شهرداری بررسی های لازم را انجام میدهد و در صورتی که ملک در طرح قرار گرفته باشد. در نتیجه به متقاضی اطلاع خواهد داد. برای مثال ممکن است ملک محدوده تعریض گذر ها قرار گرفته باشد. در نتیجه لازم است عقب نشینی انجام شود. در ادامه جواز ساخت صادر می شود و انجام ساخت و ساز به صورت قانونی ممکن خواهد بود.

نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد

نقشه یو تی ام از جانب اداره ثبت اسناد و مدارک در خواست می شود. این نقشه برای اخذ سند تک برگی، تصحیح سند ملک، اخذ سند ملک قولنامه ای کاربرد دارد.

به عنوان مثال در صورتی که قصد اخذ سند تک برگی را داشته باشید لازم است مدارکی را تهیه و به اداره ثبت اسناد ارائه داد. در حقیقت برای تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگی لازم است مدارکی را تهیه نمود. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است . برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به یک فرد متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالایی تهیه نماید. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام یم شود. در ادامه نقشه یو تی ام چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

همچنین ممکن است مساحت وضع موجود ملک و سند ملک تفاوت پیدا کنند در نتیجه لازم است تصحیح سند ملک انجام شود. برای تصحیح سند ملک لازم است مدارکی را تهیه نمود و به اداره ثبت اسناد ارائه داد. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک همچون مساحت ملک با دقت بالا معلوم می شود. در نتیجه سند قدیمی ملک باطل می شود و سندی مطابق وضع موجود ملک صادر می شود.

تهیه نقشه یو تی ام از عهده چه کسی بر می آید؟

برای انجام امور مختلف ملکی از جانب ادارات و سازمان های مختلف نقشه یو تی ام در خواست میشود. در واقع ادارات و سازمان هایی همچون اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره منابع طبیعی، مراجع قضایی، اداره گاز و .. ممکن است این نقشه را در خواست نمایند.

تهیه این نقشه را حتما به فردی دارای صلاحیت بسپارید. برخی تهیه این نقشه را به اشخاص غیر متخصص می سپارند. تا هزینه تهیه نقشه یو تی ام کمتر محاسبه شود. اما برای تهیه این نقشه با دقت بالا حتما به فردی متخصص مراجعه کنید.

برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به یک فرد متخصص و با تجربه همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه بهره خواهد برد و مختصات یو تی ام کنج ها را برداشت خواهد کرد در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. و این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام از عهده چه کسی بر می آید؟

تهیه نقشه یو تی ام از عهده چه کسی بر می آید؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما