نقشه utm زمین کشاورزی

نقشه utm زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. این نقشه دقت بالایی دارد. با تهیه این نقشه ابعاد و مساحت و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود. در صورتی که قصد اخذ سند تک برگی را برای اراضی کشاورزی و اخذ سند تک برگ را برای اراضی کشاورزی را داشته باشید لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود. در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام به عنوان مدرکی تهیه شود.

برای تهیه نقشه utm زمین کشاورزی می بایست به فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. اراضی زراعی معمولا حدود و دیوار کشی مشخصی ندارد در نتیجه به جهت معلوم نمودن حدود اربعه اراضی لازم است ابتدا حدود اربعه اراضی معلوم شود. بنابراین انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری خواهد بود. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی از اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک استفاده می شود.

در ادامه با معلوم نمودن حدود اربعه اراضی سپس نقشه یو تی ام ملک قابل تهیه خواهد بود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. با ترسیم و ارائه این نقشه به اداره ثبت اسناد اخذ سند تک برگ برای ملک ممکن خواهد بود. همچنین نقشه یو تی ام اراضی کشاورزی به جهت حل اختلافات نیز در خواست می شود و کاربرد دارد.

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه ای با سیستم مختصات جهانی است و با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک حاصل می شود. در واقع با تهیه این نقشه ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک حاصل می شود. در صورتی که قصد سند تک برگ برای اراضی و ملک خود داشته باشید تهیه این نقشه ضروری خواهد بود.

مدارک لازم به جهت صدور سند تک برگی اراضی زراعی

  • شناسنامه و کارت ملی متقاضی به همراه دو برگ از کپی آن
  • اصل و کپی قولنامه زمین زراعی
  • اصل و کپی سند مشاعی
  • نقشه یو تی ام زمین زراعی
  • پر کردن فرم گواهی تعیین مشخصات زمین
  • فیش واریزی برای در خواست سند به شماره حساب اداره ثبت اسناد

با ارائه مدارک به کافینت و ثبت نام در سامانه صدور سند تک برگی در ادامه در خواست پذیرش فرم انجام می شود و شماره ورود به سامانه در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

تهیه نقشه یو تی ام تفکیک زمین

برخی از املاک دارای مالکیت مشاعی می باشد و در صورتی که مالکین آن در خواست تفکیک زمین کشاورزی خود را داشته باشند. در نتیجه باید در خواست تفکیک را به اداره ثبت اسناد داده شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام با توجه به در خواست تفکیک طرح پیشنهادی تفکیک بر طبق تعداد مالکین و میزان مساحت اراضی تفکیک زمین انجام می شود.

با انجام تفکیک اراضی در نتیجه اراضی تقسیم می شود و حد و مرز بین قطعات معلوم می شود. بعد از توافقات صورت گرفته در صورت مجلس تفکیکی برای هر قطعه بین مالکین ملک مشاعی در نتیجه کارشناس رسمی دادگستری اقدام به پیاده سازی و میخ کوبی زمین خواهد کرد. سپس برداشت زمینی را انجام می دهد و جانمایی ملک انجام می شود. در نتیجه به صورت مجزا برای هر قطعه سند تک برگی تفکیکی صادر می شود و مالکیت هر قطعه به نام یک نفر به صورت شش دانگی صادر می شود.

پیاده سازی مرز زمین کشاورزی بر طبق نقشه یو تی ام

اراضی زراعی مساحت بالایی دارد و مرزهای بین اراضی با مرز طبیعی معلوم است و دیوار کشی در اطراف اراضی وجود ندارد. در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود تا در نتیجه تعارضی بین ملک با پلاک های ثبتی مجاور به وجود نیاید.

در صورتی که املاک مجاور دارای سند تک برگی باشند معنی آن این است که مرز و حدود اربعه اراضی در اداره ثبت اسناد ثبت شده است. که در این مواقع لازم است بر اساس نقشه یو تی ام ثبت شده مرز بندی اراضی با مرز ملک مجاور تطبیق داده شود تا تعارضی رخ ندهد.

همچنین در صورتی که بین اراضی مجاورتان اولین فردی باشید که اقدام برای اخذ سند تک برگی اراضی خود را دارید. و اراضی مجاور تثبیت نشده اند کارتان بسیار راحت می باشد. زیرا دیگر مجبور به هماهنگ کردن مرزبندی اراضی خود با اراضی مجاور نیستید.

در واقع نفر اول بودن برای دریافت سند تک برگی از اهمیت بالایی برخوردار است. پس اگر حدود اراضیتان هنوز تثبیت نشده است و اراضی فاقد سند تک برگ است هر چه زود تر اقدام به اخذ سند تک برگ کنید.

نقشه یو تی ام اخذ سند تک برگی اراضی

اسناد قدیمی ملک همانند سند دفترچه ای اسنادی بودند. که در گذشته برای املاک صادر می شد اما امروزه اسناد تک برگ جایگزین این اسناد شده است. افراد در صورتی که قصد تعویض سند دفترچه ای به سند تک برگ را داشته باشند می توانند به اداره ثبت اسناد مراجعه کنند. و سپس با فراهم کردن مدارک سند تک برگ را برای ملک اخذ کنند. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است.

به جهت تهیه نقشه utm زمین کشاورزی مراجعه به فردی متخصص ضروری می باشد. این متخصصی که می تواند این نقشه را با دقت و کیفیت بالا تهیه نماید کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می باشد. از آنجایی که اراضی زراعی وسعت بالایی دارد در نتیجه به جهت تهیه نقشه یو تی ام ابتدا لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ابتدا اسناد و مدارک قدیمی ملک گرد آوری می شود. سپس اسناد ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی ملک استخراج می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه نقشه برداری از ملک آغاز می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک با دقت بالا معلوم می شود. و در نتیجه با ارائه این نقشه به اداره ثبت اسناد سند تک برگی صادر می گردد. همچنین تثبیت حدود اربعه اراضی انجام می شود. تا امکان تعارض به حدود اربعه ملک وجود نداشته باشد.

نقشه یو تی ام اخذ سند تک برگی اراضی

نقشه یو تی ام اخذ سند تک برگی اراضی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما