دریافت نقشه های هوایی ملک

دریافت نقشه های هوایی ملک

تفسیر و بررسی عکس هوایی به جهت تهیه تامین استفاده می شود. در واقع یکی از کاربرد های مهم تفسیر عکس هوایی تهیه تامین دلیل است. برای مثال ممکن است مالکین اراضی زراعی بر سر حدود و مرز های اراضی خود به مشکل بخورند. در نتیجه به جهت حل اختلافات مربوط به حدود و مرز های اراضی لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. تا مرز ها و حدود قدیمی ملک بررسی شود. با جانمایی این حدود بر روی زمین حدود اربعه دقیق اراضی معلوم می شود. و اختلافات قابل حل خواهد بود.

برای دریافت نقشه هوایی ملک لازم است به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص تهیه و تفسیر عکس هوایی را انجام خواهد داد تا در نتیجه اطلاعات از عکس هوایی استخراج شود.

برای انجام تفسیر عکس هوایی از تجهیزاتی همچون استریوسکوپ استفاده می شود و با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود. این متخصص برای انجام تفسیر عکس هوایی از تجربه خود استفاده می کند و با روش تخصصی تمام اطلاعات لازم از عکس هوایی استخراج می شود.

تفسیر عکس هوایی

به شناسایی و ارزیابی عوارض ثبتی در لحظه عکسبرداری و بررسی آن با وضع موجود را تفسیر عکس هوایی می گویند. تفسیر عکس هوایی در بسیاری از  زمینه ها کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از کاربرد های مهم تفسیر عکس هوایی تهیه تامین دلیل است.

برای انجام تفسیر عکس هوایی مراجعه به یک فرد متخصص ضروری خواهد بود. متخصصی که می تواند تفسیر عکس هوایی را به صورت اصولی انجام دهد کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می باشد.

کاربرد تفسیر عکس هوایی اداره منابع طبیعی

با ملی اعلام شدن اراضی در نتیجه مالکین اراضی میتوانند به این رای معترض باشند. برای اعتراض به ملی اعلام شدن اراضی لازم است سابقه احیا در اراضی بررسی شود. همچنین برای بررسی سابقه احیا در اراضی لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. برای انجام تفسیر و بررسی عکس هوایی ابتدا لازم است به فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص بعد از دریافت نقشه هوایی ملک برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده خواهد کرد و بعد از تشخیص سابقه احیا در اراضی گزارش تفسیر عکس هوایی را تهیه خواهد کرد. این گزارش مهر و امضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

کاربرد های تفسیر عکس هوایی

  • نظامی: یکی از کاربرد های عکس هوایی بخش نظامی است. در واقع به جهت بررسی موقعیت و وضعیت دشمنان تفسیر عکس هوایی انجام می شد.
  • تهیه تامین دلیل: ممکن است اختلافات ملکی به وجود آید در نتیجه برای حل اختلافات لازم است تامین دلیلی با انجام تفسیر عکس هوایی تهیه شود. برای مثال ممکن است مالکین اراضی بر سر حدود و مرز ها به مشکل بر بخورند. در نتیجه بررسی مرز های قدیمی با تفسیر عکس هوایی ممکن می باشد.
  • تهیه نقشه از مناطق وسیع: یکی از کاربرد های تفسیر عکس هوایی تهیه نقشه می باشد. مناطق وسیعی که عملیات نقشه برداری زمینی آن مشکل است با انجام تفسیر عکس هوایی می توان نقشه تهیه نمود. این روش سریع تر و ارزان تر از روش نقشه برداری زمین است.
  • بررسی سابقه احیا: ممکن است اراضی ملی اعلام شود. با ملی اعلام شدن اراضی لازم است تامین دلیلی تهیه شود و سابقه احیا در اراضی بررسی شود. برای بررسی سابقه احیا در اراضی لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. در نتیجه معلوم می شود که اراضی ملی نمی باشد و احیا شده است.

مراحل انجام تفسیر عکس هوایی

تفسیر عکس هوایی کاربرد بسیاری دارد و امروزه مورد استفاده قرار می گیرد تا بسیاری از مسائل حل شود.

برای انجام تفسیر عکس هوایی حتما لازم است به فردی متخصص و با تجربه مراجعه نمود تا گزارش تفسیر عکس هوایی با مهر و امضای این متخصص معتبر شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا عکس هوایی را تهیه خواهد کرد. برای تهیه عکس هوایی به سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی مراجعه نمود. این سازمان ها آرشیوی از عکس هوایی کل کشور را در سال های مختلف در اختیار دارند.

برای انجام تفسیر عکس هوایی در مرحله بعد از تهیه عکس هوایی با توجه به مشخصات ملک بررسی عکس هوایی انجام می شود. کارشناس عکس هوایی پوشش دار قدیمی را بررسی خواهد کرد. در نتیجه اطلاعات لازم از عکس هوایی حاصل می شود. در آخر گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. این گزارش با مهر و امضای کارشناس معتبر می گردد.

تهیه تامین دلیل با انجام تفسیر عکس هوایی

برخی اوقات افرادی که املاکشان در نزدیکی و مجاورت یکدیگر قرار گرفته باشد ممکن است به حدود یک دیگر تعارض کنند و مرز های آن ها دچار به هم ریختگی شود. در حقیقت این مشکل بیشتر برای اراضی زراعی اتفاق می افتد. اراضی زراعی معمولا حدود معلومی ندارد و همین امر باعث به هم ریختگی مرز ها می شود. برای حل این اختلافات لازم است تامین دلیلی تهیه شود و به مراجع قضایی ارائه شود. تهیه این تامین دلیل لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود تا حدود و مرز های قدیمی اراضی بررسی شود.

برای بررسی حدود و مرز های املاک باید به یک کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد. یکی از روش هایی که کارشناس برای تعیین مرز املاک استفاده می کند، تفسیر عکس های هوایی است. در نهایت پس از تفسیر عکس های هوایی حدود اراضی مشخص می شود.

روش تفسیر عکس های هوایی به این روال است که اول کارشناس رسمی دادگستری عکس های هوایی مربوط به چند دوره مختلف ملک را تهیه می کند. تا تفسیر عکس ها را با تجهیزات و روش های دقیقی انجام دهد. و بعد از اینکه اطلاعات مورد نیاز از عکس ها استخراج شد گزارشی نیز از تفسیرعکس های هوایی تهیه می گردد. و با مهر و امضای کارشناس اعتبار لازمه را جهت ارائه به دادگاه ها به عنوان یک تامین دلیل کسب خواهد کرد. با ارائه این تامین دلیل اختلافات به وجود آمده حل می شود.

تهیه تامین دلیل با انجام تفسیر عکس هواییتهیه تامین دلیل با انجام تفسیر عکس هوایی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما