تهیه نقشه یو تی ام برای اداره ثبت

تهیه نقشه یو تی ام برای اداره ثبت که از مالک در خواست می شود

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

در واقع اگر مالک بخواهد برای ملک خود سند تک برگ اخذ کند باید با

تهیه این نقشه موقعیت دقیق ملک با مختصات یو تی ام تعیین شود.

با تهیه نقشه یو تی ام برای اداره ثبت، این اداره موقعیت ملک را در

سیستم اداره ثبت ذخیره می کند به طوری که هیچ شخص دیگری

نمیتواند برای آن حدود سند تک برگ بگیرد زیرا ملک دارای مختصات

منحصر به فرد می باشد.

تهیه نقشه یو تی ام برای اداره ثبت

اداره ثبت وظایف مختلفی را بر عهده دارد از وظایف اصلی این سازمان

ثبت معاملات و هم چنین ثبت ملک و صدور سند تک برگ است. از آن

جایی که جعل سند های قدیمی به راحتی انجام میشود و این اسناد

امنیت بالایی ندارند بنابراین سند های تک برگ بوجود آمدند که علاوه

بر امنیت اعتبار بیشتری هم دارند و برای هر ثبت جدید آپارتمان و یا

معامله آن لازم است سند تک برگ برای ملک اخذ کرد.

برای اخذ سند تک برگ باید به اداره ثبت مراجعه کرد و این اداره نیز از

جمله مدارکی که از مالک درخواست می کند نقشه یو تی ام از ملک

است تا موقعیت و مساحت دقیق ملک به دست آید. برای تهیه نقشه

یو تی ام باید به فرد متخصص و با تجربه ای مثل کارشناس رسمی داد

گستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کرد که در نهایت نقشه با

دقت بالا به دست بیاید. کارشناس این نقشه را با جی پی اس های

دو فرکانسه و استقرار در گوشه های ملک برداشت می کند. سپس

در مرحله دفتری با استفاده از نرم افزار اتوکد نقشه یو تی ام ملک را

ترسیم خواهد کرد و سپس نقشه را چاپ و مهر و امضا میکند و پس

از تهیه این نقشه اداره ثبت می تواند برای ملک سند تک برگ صادر

کند.

رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

نقشه یو تی ام

تهیه نقشه یو تی ام برای اداره ثبت

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما