تعرفه تهیه نقشه utm یو تی ام سال 1401

تعرفه تهیه نقشه utm یو تی ام سال 1401

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا می باشد و با تهیه نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک با دقت بالا معلوم می شود. با تهیه نقشه یو تی ام موقعیت دقیق هر نقطه بر روی زمین با دقت سانتی متری مشخص می شود.

ین نقشه بسیاری از سازمان ها و ارگان های مختلف تهیه این نقشه را برای امور مختلف از مالک در خواست خواهند کرد.

به عنوان مثال ممکن است فردی قصد اخذ سند تک برگی را برای ملک خود را داشته باشند. در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام ضروری می باشد. همچنین ممکن است اراضی شخصی از طرف سازمان منابع طبیعی ملی به شمار رود. و در آن صورت مالک برای اینکه مدارکی تهیه کند تا خلاف آن ثابت شود یکی از مدارک درخواستی نقشه یو تی ام می باشد.

بنابراین برای تهیه این نقشه با دقت بالا به یک کارشناس رسمی دادگستری که یک متخصص می باشد، مراجعه کرد. کارشناس برای فراهم کردن این نقشه از جی پی اس دو فرکانسه که دقت بالایی دارد استفاده می کند. و شکستگی های ملک را برداشت خواهد کرد و بعد از برداشت مختصات یو تی ام ملک، نقشه یو تی ام ملک را ترسیم خواهد کرد. با تهیه این نقشه مساحت و ابعاد و همچنین موقعیت دقیق و منحصر به فرد ملک حاصل می شود. تعرفه تهیه نقشه utm یو تی ام سال 1401 بر طبق تعرفه ای معلوم می شود. و به عواملی بستگی دارد از جمله این عوامل مساحت، موقعیت ملک، تعداد نقاط برداشتی و .. می باشد.

نقشه یو تی ام utm

یو تی ام مخفف  universal transverse Mercator cootdinate systemبه معنی سامانه مختصات جهانی مرکاتور معکوس است. یو تی ام یک نوع سیستم تصویر می باشد. در واقع نقشه یو تی ام یک سیستم تصویر بر روی سیستم مختصات کارتزین دو بعدی می باشد. به جهت تعیین موقعیت جغرافیایی یک نقطه بر روی زمین استفاده می شود. نقشه یو تی ام بر طبق سیستم مختصات جهانی تهیه می شود و در نتیجه هر نقطه موقعیت خاص خود را خواهد داشت.

با تعیین مختصات یو تی ام کنج های ملک بر روی زمین موقعیت آن با دقت سانتی متری معلوم می شود و تثبیت می گردد. در نتیجه امکان ورود به حریم مک وجود نخواهد داشت و کسی نمی تواند به حدود ملک تعارض کند.

برای تهیه نقشه یو تی ام حتما لازم است به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. برای تهیه این نقشه از تجهیزات نقشه برداری دقیق و اتوکد استفاده می شود.

مراحل تهیه نقشه یو تی ام

  • مراجعه به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی
  • برداشت زمینی از ملک با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه
  • ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد
  • چاپ و مهر و امضای نقشه یو تی ام

عوامل موثر ذر هزینه تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام کاربرد های بسیاری دارد این نقشه از جانب ادارات مختلف در خواست می شود. برای تهیه این نقشه مراجعه به یک فرد متخصص ضروری است از جمله افرادی که می توانند نقشه یو تی ام را تهیه نمایند کارشناس رسمی دادگستری می باشد. هزینه تهیه این نقشه بر طبق تعرفه مشخص می شود و به عواملی بستگی دارد از جمله این عوامل شامل:

  • تعداد نقاط برداشتی: به طور کلی هر چه تعداد نقاط برداشت شده از ملک بیشتر باشد در نتیجه هزینه تهیه نقشه یو تی ام بیشتر می شود.
  • کاربری ملک: هزینه نقشه یو تی ام کشاورزی از مسکونی بیشتر است.
  • متراژ ملک: هر چه متراژ ملک افزایش یابد در نتیجه هزینه تمام شده نقشه یو تی ام نیز بیشتر می شود.
  • شرایط دسترسی ملک: ملک در صورتی که در بافت شهر قرار گرفته باشد هزینه نقشه یو تی ام آن کم تر می شود. زیرا املاکی که در خارج از شهر قرار دارند به دلیل موقعیتشان هزینه ایاب و ذهاب به مبلغ اضافه می شود.
  • نحوه دید و استقرار دوربین : ممکن است به دلایلی همچون وجود درختان در اراضی دید دوربین با اختلال روبه رو شود در نتیجه هزینه نقشه یو تی ام بیشتر می شود.
  • شرایط آب و هوایی: شرایط آب و هوایی بر هزینه نقشه یو تی ام موثر است برای مثال در فصل سرما در شهرهایی همچون تبریز هزینه تهیه نقشه یو تی ام افزایش می یابد.

نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

اگر که آشنا به امور ملکی در ادارات دولتی باشید احتمالا نقشه یو تی ام به گوشتان خورده باشد.

نقشه یو تی ام از جانب بسیاری از ادارات همچون اداره برق، اداره گاز، اداره ثبت اسناد، شهرداری، مراجع قضایی و .. در خواست می شود.

به عنوان مثال از جمله اداراتی که نقشه یوتی ام را در خواست می کند شهرداری می باشد. در حقیقت برای اخذ جواز ساخت از شهرداری لازم است مدارکی را تهیه نمود یکی از این مدارک نقشه یو تی ام دو هزارم می باشد. با تهیه نقشه یو تی ام موقعیت دقیق ملک با دقت بالا معلوم می شود و برای شهرداری معلوم می شود. در نتیجه با ارائه این نقشه به شهرداری جواز ساخت را شهرداری صادر خواهد کرد.

برای اینکه این نقشه با دقت مطلوبی حاصل شود و کیفیت بالای این نقشه مورد قبول اداره ثبت اسناد قرار بگیرد حتما باید به یک فرد دارای صلاحیتی همچون کارشناس رسمی دادگستری مراجعه شود. این کارشناس توانایی و تجربه تهیه این نقشه را دارد و مهر و امضای این کارشناس زیر نقشه، به نقشه سندیت می بخشد. کارشناس رسمی دادگستری برای تهیه این نقشه از تجهیزات دقیقی همانند جی پی اس دو یا سه فرکانسه و یا دوربین توتال استیشن بهره می گیرد. و پس از نقشه برداری و برداشت مختصات یو تی ام، نقشه یو تی ام با استفاده از نرم افزار های دقیق و به روز تهیه می گردد. این نقشه در نهایت به اداره ثبت اسناد ارجاع داده می شود و سپس سند تک برگ برای ملک صادر می شود. تعرفه تهیه نقشه utm یو تی ام سال 1401 بر طبق تعرفه ای معلوم می شود.

نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما