تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی ملک در تهران

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی ملک در تهران

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی ملک در تهران به منظور تعیین موقعیت ملک بر روی زمین و ثابت کردن. مرزهای ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری انجام می شود. که امروزه نقشه ای که از جانمایی ملک به دست می آید. یکی از اصلی ترین مدارک هر ملکی است.

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی ملک در تهران

جانمایی ملک برای املاک معمولا در دو حالت قابل انجام است. و این کار بستگی به این دارد که آیا مالک ادرس ملک را می داند یا خیر. زیرا در حالتی که آدرس ملک به همراه رعایت مرز ها و حریم ملک مشخص باشد. تنها از طریق تهیه نقشه یو تی ام کار جانمایی ملک قابل انجام است. که معمولا یک هفته تا 10 روز زمان می برد.

اما اگر آدرس ملک در دسترس نباشد. با بررسی پلاک ثبتی ملک و استعلام نقشه تفکیکی مرزها و حریم ملک را مشخص کرده. و بعد از آن از طریق تهیه نقشه یو تی ام کار جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام می شود. که در این حالت حدودا یک ماه زمان می برد.

پس کار جانمایی ملک به منظور این است. که موقعیت دقیق ملک بر روی زمین مشخص شود. و این تعیین موقعیت بر روی زمین ثابت شود. برای این کار نیز از سیستم مختصات جهانی یو تی ام استفاده می شود. که در نهایت یک نقشه یو تی ام از ملک تهیه می شود. که توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شده باشد. تا بتوان این جانمایی ملک را در سیستم سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت کرد. تا این موقعیت ملک برای همیشه بر روی زمین ثابت بماند. و از این طریق بتوان برای ملک سند تک برگ گرفت. زیرا امروزه پایه و اساس سند مالکیت برای ملک بر اساس نقشه یو تی ام و جانمایی ملک است.

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی ملک در تهران

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی ملک در تهران

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا کنون امتیازی ثت نشده است. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما